Först Troja, sen självskydd.. Nu är jag slut!

Vi började dagen med den beryktade Troja-övningen.. Tyvärr var det lärarbrist så jag hann bara göra ett scenario.. Jag jobbade ihop med Micke och det kändes som om vi löste situationen på ett bra sätt.. Som vanligt fick jag kritik för att jag inte använde mina fulla röstresurser.. Jag har dock lite svårt att förstå varför man ska göra det om "gärningsmännen" ändå gör som man säger..?
Kameran var inte med på Troja, däremot fick jag med den till självskyddet..
Vi övade mycket vapenväxlingar, och de som var figuranter lade in mycket motstånd.. Kul, men svettigt (och även lite blodigt i mitt fall..)

Flygande matta?

Mattorna läggs ut i hallen, och jag fular mig.. ;-) Kolla in min handled. Den ser äcklig ut. Helt böjd! Jag kanske är gjord av gummi trots allt?

Dags att ge sig?

Jag är figurant och gör motstånd utifrån ett vanligt ledgrepp.. Jag stretade emot så mycket jag orkade och fick vad jag förtjänade.. Men kul var det! Här har jag nästan gett upp..

Sedan övade vi, som jag tidigare nämnt, vapenväxlingar..

Vapenväxling

Batongen kändes rätt i utgångsläget, men efter ett jag tvingats slå ett slag drog Ola plötsligt fram en kniv..

Kontroll på situationen

..då blev det helt plötsligt pistolen som gällde, och Ola gav sig.. :-)

Nu är jag helt färdig.. Ska bli skönt med en dusch, sen en kopp kaffe och kanske lite ryttarkaka som jag bakade igår.. ? ;-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback