Storstädning!

Idag har jag städat, plockat undan och gjort om i lägenheten hela dagen! Jag började med att flytta om några bokhyllor i "arbetsrummet".. Sedan dammsög jag, dammtorkade, skakade mattor och våttorkade hela lägenheten. När allt är klart hör jag ett riktigt brak från sovrummet. Då har Zelda lyckats välta en kruka så att det är lerskärvor och jord över hela golvet. Kul?? Dessutom var hon livrädd och vägrade att gå in i sovrummet.. Hmmm..
Joel har klagat på att arbetsrummet bara blir fulare och fulare.. (Jag har flyttat ut massor med fina saker därifrån, ut till vardagsrummet..) Så jag drog på mig spenderarbyxorna och åkte till City Gross och köpte lite saker.. Bland annat en matta och en ljuslykta till arbetsrummet..

"nya rummet"

Nu ser det inte SÅ hemskt ut längre va? :-)

ljuslykta

Ljuslyktan.. Jag ÄLSKAR levande ljus.. Man kan aldrig ha för många.. :-)
Jag kan lika gärna lägga ut bilder på resten av lägenheten också, nu när det är välstädat och fint! :-)

vardagsrum

Här är vardagsrummet, sett från hallen..

vrum från balkongen

..och vardagsrummet utifrån balkongen.

sovrum
 
Och sist men inte minst sovrummet! Som för övrigt blev väldigt flickigt efter att jag lade in den rosa mattan och Zeldas rosa fäll.. :-) Lagom snyggt till de röda gardinerna med.. Men men.. :-) Vad SKÖNT det ska bli att flytta till dubbelt så stort!! Längtar!!!!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hej hej!
Va mysigt ni har det hemma...:o) snart börjar "studenten" närma sig! Hur känns det att bli polis? Roligt kan jag tänka mig!!! ;o)
Vad var det för lägenhet? Pris? Storlek? Där hade ju inte varit helt fel att bo =O)...(tills man kanske flyttar ut till landet).
Ha det så bra!
Kram

Postat av: Cecilia

Hej vad tjusigt ni har det! Och vad trevligt ni verkat haft det pà tentafesten! Skoj att det gàr bra för dig med allt!

Jag har samma "problem" med mitt hàr som du... Det var superskoj här för ett tag sen sà hade jag plattat hàret innan en utekväll och sà följde jag med en kille hem, när jag kom därifràn hade jag typ korkskruvar, he he he... Lite genomskinligt kanske... Men jag tycker om mitt ostyriga hàr.

Take care. /Cecilia

2006-10-10 @ 01:04:55
Postat av: Victoria

Vad är det för praktiska övningar du har kvar? =O)

Jo, kan du inte höra mer...jag är klart intresserad (adress och pris osv.)!

Nu ska jag sova...upp och jobba imorgon!
Godnatt kram

2006-10-10 @ 22:24:31
URL: http://tira.blogg.se/milla
Postat av: Cecilia

Alltsà känslolivet och förnuftet gàr ju väldigt sällan hand i hand. Jag vet inte hur du är men jag är väldigt känslomässig har nära till mina känslor. Men det är ju bàde pà gott och ont. Lika glad som jag bli över smàsaker, lika ledsen eller arg kan jag ju bli. Men det är väl bara att lära sig att leva med det.

Typiskt att du blev för full! Jag vet inte om du hade höga förväntningar pà kvällen, men jag vet att sà fort jag har höga förväntningar sà flippar jag. Det är liksom ingen idè att förvänta sig nàgot. Det är väl dà jag har som roligast.

Ja männskliga rättigheter är nog ett väldigt intressant ämne. Jag kan tänka mig att man fàr lära sig mànga nyttiga saker pà polishögskolan.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. är sà ovan att vara ensam. Men det är kanske nyttigt att träna pà ibland. Funderar om jag ska cykla ner pà stan och simma pà Rialto. Kanske ta och sola lite solarium med, sàg pà nàn bild att jag e rätt blek.

Ha en bra dag. Kram/CC

2006-10-11 @ 10:41:57
URL: http://cicci.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback