Utflykt till Visingsö

Staffan var på besök i helgen, och i lördags efter att Joel jobbat, och jag varit funktionär på Växjö Marathon, så åkte vi allihop till Jönköping.. Där hade vi det trevligt på kvällen och umgicks med mamma och pappa. På söndagen gjorde vi sedan en utflykt allihop till Visingsö. Vädret var inte det bästa, men det var åtminstone uppehåll, så man ska väl inte klaga.. :-)
När vi kom fram till Visingsö var vi väldigt kaffesugna allihop (inte så ovanligt kanske),så vi började med en fika utanför Visingsö Örtagård.

Fika på visingsö

Jag var den ende som fått med mig sittunderlag, så jag satt medan de andra valde att stå. Zelda for som en projektil runt oss med sin favoritleksak: "smättbollen"..

När vi fikat färdigt gick vi en promenad runt kyrkan, och sedan ner till ruinen.

Höstfärger

På väg till ruinen såg vi dessa häftiga färger på träden i Örtagården! Det ser nästan konstgjort ut, men så såg det faktiskt ut!

Gänget vid ruinen

Pappa var otålig och gick så fort kameran lät.. Det var bara det att då var det zoomen som ställt in sig, inte bilden som var klar.. :-D

Vi fortsatte vår utflykt ner till öns södra sida, och borgen där.. Tydligen Sveriges första konungaborg.. :-)

Jag o Zelda vid borgen

Jag och Zelda. Hon var tvungen att gå periodvis i koppel, eftersom det faktiskt var en del andra turister där.

Sedan fortsatte färden till öns norra sida, för att sedan vända åter. Vi stannade och åt på "Hjorten" i Gränna, och gick (självklart) även in i en polkagrisaffär och bunkrade upp lite innan vi åkte hem.

Mycket trevlig utflykt! :-) Tack så mycket mor och far! ;-)

Kommentarer
Postat av: Victoria

Det låter som ni har haft det mysigt i gränna/jönköping! :O)
Nä hon har inte ringt till pappa än, vad jag har hört iallafall...:o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback