Kan bara inte sluta....

För ungefär en månad sedan hittade jag ett spel på facebook.. Spelet heter "scramble" som går ut på att man ska hitta så många ord som möjligt bland givna bokstäver i ett rutmönster. Bokstäverna måste dessutom vara belägna bredvid varandra antingen horisontellt, vertikalt eller diagonalt.
Jag började spela och kan nu knappt sluta. Jag blir bättre och bättre, och kan inte sluta innan jag klått förra rekordet.. Eller ja, kan och kan.. Jag brukar tänka ut ett klockslag som jag får spela till.. Och sen blir det "bara en gång till".. Men vad knäepigt det är egentligen att man kan bli så fast i något! Jag brukar dock intala mig att detta spelet åtminstone får hjärnan att jobba lite.. Kanske en sanning med modifikation! ;-)


Scramble! Utvecklande för hjärnan eller ej, oavsett vilket är det väldigt kul!

Kommentarer
Postat av: Eva

hihi =) Bustroll! När åker du till Sunne? I morgon ska vi nog ta en tur till Charottenberg, du kanske vill med?

Postat av: Eva

Åh, jaha jag förstår, vilken dynga :( Men vi får försöka om ngra dagar igen då, och se om du mår bättre då =) KRAAAAAAM

2008-12-14 @ 20:52:10
URL: http://eva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback