Från tvåskift till treskift

Idag var första passet på nya schemat, vilket innebär fler, men kortare dagar. Jag klagar faktiskt inte. Det var superskönt att börja 8 istället för 7 och ganska underbart att få gå hem vid halv 4 istället för klockan 6!

Dagen förlöpte lugnt, men återigen förundras jag av vad:
a) människor tror att vi har för befogenheter
b) vad människor vill att vi ska utföra för arbete, dvs vad deras skattepengar går till.

Men man kanske inte kan förvänta sig så mycket. Trots allt, hur mycket vet jag om andra yrkeskategorier, civilingenjörer till exempel. Jag måste erkänna att mina kunskaper om vad en civilingenjör egentligen utför i sin yrkesroll är ytterst begränsade. Det kanske vore dags att plocka bort lite fokus från polisen i tv och filmvärlden och kanske fokusera på andra yrkesgrupper, t ex civilingenjörer, förskolelärare eller varför inte lokalvårdare? Sådana tv-serier skulle jag LÄTT följa! :-)

Kommentarer
Postat av: Eva

håller med dig!! hälsningar från hobbysnuten!

Postat av: Eva

i would love to baby!

2008-09-28 @ 22:11:38
URL: http://eva.blogg.se/
Postat av: Eva

vågar du dig ur huset en dag som denna? Läste att valparna verkar va kraftigt på g:)

2008-09-29 @ 13:05:08
URL: http://eva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback