Dessa underbart hemska intervaller..

Hela mitt löparliv har fokus legat på distans. Inte hastighet, inte intervall, inte fartlek utan bara lugn och lätt distans..
På senare år har jag börjat slänga in några intervallpass då och då, men med senaste träningsschemat är det väääldigt mycket intervaller. De pass som väl är distanspass känns oändligt lätta, även om de är riktigt långa.
Dagens pass var, förutom uppvärmning och nedjoggning, 10 x 200 meters intervaller som jag sprang så fort det gick i snön. Känslan av blodsmak i munnen och att nästan vilja spy är visserligen härdande men knappast särskilt skön.. Tills jag kommer hem förstås. Då känner jag mig duktigt nöjd med mig själv, särskilt när jag nördar till det ordentligt och kollar på träningspasset på datorn. Ännu nöjdare blev jag när jag insåg att sista intervallen var den snabbaste.. :) Mjölksyra - vad är det? ;)
Resten av kvällen ska nu spenderas med té, knäckebröd med tomat och mozzarella och sist men inte minst - Grey´s Anatomy på TV. Kan det bli bättre?
Vilken kanondag det var idag! Synd bara att man väntade till kvällen med löppasset, så man ÅTERIGEN tvingades springa i pannlampans sken, livrädd för allt som döljs i mörkret....

Kommentarer
Postat av: Miranda

Låter totalt underbart! Bra jobbat!!



Intervaller, mozzarella och endorfiner = perfekt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback