"Tänk hôss tia går.."

Ja, ett lysande exempel på den kära värmländskan.. Men det är faktiskt osannolikt vad tiden går fort! Ännu en arbetsvecka är slut!
 
Idag tog vi en sväng upp till norska gränsen och hämtade en beslagtagen skoter i tullen, som vår tekniker ska försöka identifiera. Det var intressant att kolla in området längre norrut. Jag har ju ännu inte så bra lokalkännedom...
Vi stannade till i affären i Bograngen och köpte  "lomper" på allmän begäran; ett norskt bröd liknande mjukt tunnbröd som man ska äta till korv och bostongurka.. Flera av mina kollegor beställde när de hörde att vi skulle norrut och övertalade dessutom mig att jag borde testa.. Så sagt och gjort så köpte jag en en förpackning.. Har ännu inte testat men det ska jag, även om det blir med veggiekorv för min del!

Nu ska vi ut en sväng i mörkret och promenera med lilla vovven.. Skönt att få lite luft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback