Promenad den sista maj!

Idag var matte och jag ute och promenerade i slottskogen och i skogen bakom Stallvägen. På väg dit band matte en maskroskrans som hon tvingade mig att posera med!

Blomsterflicka

Jag tyckte inte alls om det, och matte fick vara snabb med kameran, för jag försökte hela tiden vända huvudet så att kransen skulle åka av!

När vi kom till slottskogen hittade matte en stor sten mitt bland lummiga blåbärssnår. Med hjälp av en Frolic lockade matte upp mig dit. Jag hade faktiskt ganska bra utsikt därifrån!

Herre på täppan!

Det är skönt när vi promenerar någonstans där jag får springa lös mesta tiden! Jag sprang efter en kråka och upptäckte att det blev riktigt snårigt! Det kändes nästan som om jag var i djungeln!

Djungel?

Tyvärr fick jag inte tag på fågeln. Den flög iväg alldeles för snabbt. Jag försökte jaga lite andra fåglar också.. Först ville jag simma efter en familj med gäss, men när jag inte fick det, försökte jag simma efter en and istället, men matte ville inte att jag skulle göra det heller. Det tyckte jag var tråkigt, men det var iallafall skönt att komma i vattnet och svalka sig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback