Nya namn

Eftersom det tyvärr verkar dröja med nya hem åt Moonraker och Goldeneye har vi nu hittat på riktiga namn åt dem (så att vi slipper ropa Moonraker och Goldeneye efter dem då de är ute). Moonraker kallas numera Laban (efter lilla spöket Laban), och Goldeneye kallas för Smilla (fröken Smillas känsla för snö). Vi hoppas fortfarande på att hitta nya hem snarast möjligt åt dem, eftersom vi tycker att det är synd om de präglas alltför mycket av oss. Det här är ju en rolig tid att gå igenom med sin "lilla" valp!!

Valparna har nu varit ute på första regelrätta "promenaden" i koppel. Jag gick med dem en och en runt ladugården i koppel. Det gick faktiskt oväntat bra, även om jag fick stanna och locka på dem emellanåt. Hästarna var t ex lite otäcka att gå förbi! :-)

Träningen med rumsrenhet går också framåt. Det blir allt mer sällan som det sker något inomhus, däremot gör de ifrån sig direkt när de kommer ut.

Lek och stoj för fulla muggar är det annars som gäller.. Valparna har hittills avverkat ett litet kollegieblock och en krukväxt.. Men jag gissar att "there is more to come"...


Alfons är för tillfället herre på täppan


Laban: "Men om jag lägger huvudet på sned såhär, är jag inte ännu sötare då?"


Smilla med "raceröron"


"Se mig, här är jag!!!!"


"Wow, vi är fria!"


Alfons a.k.a Lille Skutt

Kommentarer
Postat av: Mari

Hejhej! Jag ska upp till Torsby på fredag då jag har ett tjänstgöringspass på natten, tänkte det hade varit så roligt att få komma o pussa på de små sötisarna om du är hemma och det passar?

Idag har jag firat min tant som fyller hela 10år! Helt otroligt vad tiden går fort! Scannade in en massa gamla bilder från åren och det känns som igår som jag hämtade henne :/ fast de va ju vääääldigt längesen ;)



Hör av dig om fredag passar!

Mvh

Mari

Postat av: Mari

2008-12-15 @ 22:38:26
URL: http://www.aglaias.se
Postat av: Victoria

Hej hej! De är så söta valparna!!! : ) Har ni gått in på Brukshundsklubben och skrivit i gästboken att ni har 2 söta boxevalpar tillsalu? Ni kan ju skriva i gästboken både uppe hos er och här nere! : )Ett litet tips bara om ni inte provat det. Där är ju ofta folk "arbetande" med sina hundar...

Kram kram

2008-12-16 @ 12:13:03
URL: http://tira.blogg.se/
Postat av: Victoria

Va roligt at ni kommer =O)

Prova att gå in på vinnahundcenter.se och skriv ett meddelande i hennes blogg . Där är massa bra hundmänniskor som kollar :) Det var så vi fick vår bra kontakt med Biancas nuvarande ägare : ) Skriv in din bloggadress på vinnahundcenter och ta kort på de två vovvarna och skriv en annons i din blogg :) Kan hända att många kommer in och tittar...Hoppas det blir något med de som ringde idag! Lycka till! Kram kram

2008-12-16 @ 15:06:02
URL: http://tira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback