Tjejsnack v. 51

Nu är jag ute i tid denna veckan.. :-) I glädjen efter att ha fått igång mitt internet igen (stort tack Coffe!) så sätter jag genast igång med veckans frågor som handlar om julen.

· Vem firar du jul med?

Jag har alltid firat med familjen; alltså mamma, pappa, Andreas och Staffan.. Men i år splittras den traditionen för första gången. Andreas och Jenny spenderar julen i Kungälv, Staffan jobbar och jag och Joel firar jul hos svärföräldrarna i Uddevalla.. Sedan blir det Jönköping på annandagskväll via en släktträff hos mormor på annandagen..

· Vad önskar du dig i julklapp?
En start i Stockholms marathon.. Som en morot för att få igång min träning igen.. Och lite annat smått och gott..

· Tror du på tomten?
Såklart.. ;-)

· Hur ser din julafton ut hemma hos dig/i din familj?
Dagen är ganska lugn, vi fikar med pepparkakor med glasyr där det står God Jul.. Sen är det julmiddag vid 14-tiden, Kalle Anka såklart, sedan julbön kl 17.. Och efter det brukar tomten ha lämnat av lite paket hemma.. :-) Vi växlar att öppna paketen en i taget så man ser vad de andra fått.. Sen är det julgröt och eventuellt lite sällskapsspel på kvällen.. En dag ihop med familjen! Mycket mysigt!

· Brukar du julbaka? Om ja, vad?
Oh ja! Lussekatter och pepparkakor är måsten.. Sen kan det variera.. Mazariner, knäck och ischoklad är lite andra saker jag bakat vissa år.. :-)

Kommentarer
Postat av: Hannah

Älskar tjejsnack! Prenumererade på det förut, men hon ville inte skicka det till mig längre, snyft.

Postat av: Hannah

Vet inte, skumt!

2006-12-18 @ 19:10:31
URL: http://svartkajal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback