Boxerfilé och skrotupplag

Jag har länge (i alla fall sedan jag jobbade på kyrkogård) velat ha en trädgård eller täppa där jag kan odla lite vackra blommor och grönsaker. Det var också en av anledningarna till att jag gillade vår lägenhet så mycket: den har en liten uteplats med täppa! Jag har hört att hund och välskött trädgård inte hänger ihop, men eftersom Zelda inte har visat något större intresse för några rabatter (förutom den stackars växten hemma hos svärföräldrarna) så har jag inte sett att det skulle vara något större problem. Jag har varit så nöjd med min rabatt bestående av krokusar, tête à têtes och penséer tills Zelda häromdagen hade grävt upp en av krokusplantorna och till råga på allt tuggat sönder lökarna.. Jag var riktigt irriterad över att jag inte tagit henne på bar gärning så att jag hade kunnat bestraffa henne på något sätt.. Joel och jag kom överens om att vi måste ha bättre uppsikt över henne när hon är ute själv.. Men idag när jag ringde Joel från jobbet berättade han att den dumma hunden grävt upp halva rabatten!! Jag tog baksidan in för att se över skadorna när jag kom hem och tittade på mina stackars penséer som nu inte består av särskilt mycket mer än själva blomman.. Det var faktiskt inte utan att jag funderade hur det skulle smaka med lite grillad boxerfilé..

Vi var precis ute på en löprunda och tog vägen förbi "Skrotnisses" hus.. Jag tror att alla har sett ett sådant hus någon gång. Det är de människorna som väljer att inte renovera huset när det verkligen behövs samt att de gillar att fylla trädgården med diverse skit! Sedan brukar de ha en byggställning stående utanför huset, eftersom de då kan skylla oredan på att de renoverar.. Att byggställningen sedan stått på samma ställe i flera år utan att något hänt är en annan femma.. I vilket fall som helst, vi sprang förbi och jag tittade efter vad som egentligen fanns i trädgården.. Förutom diverse järnskrot, stolpar, stockar och fordon låg även en hög med julgranar i nät på framsidan.. Fordon och virke har jag faktiskt viss förståelse för, men julgranar i nät! V A R F Ö R släpar man hem flertalet av fjolårets torra, osålda granar och lägger i en hög på tomten?? Visst får folk ha det precis som de vill på sin tomt - bara jag slipper bo granne med någon skrotnisse!

Kommentarer
Postat av: Anna

Våra grannar under oss har det så på sin altan! Tänk dig ca 3 m2 altan fullt med skit.
Jag lyckades döda en solros på två dagar...fråga mig inte hur jag gjorde.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback