Lust att skriva!

Idag har jag inte gjort nånting vettigt! Städat lite, varit ute med hunden, läst lite grann... Jag håller på att läsa Paulo Coelho's bok "Pilgrimsresan" och den är en riktigt fascinerande bok! Jag är så ställd när jag läser den eftersom jag inte vet hur mycket av innehållet som verkligen är sant! I boken har författaren (som även är huvudperson) genomgående kontakter med andevärlden och även med demoner. Boken behandlar även många filosofiska frågor.. Väldigt fascinerande i alla fall.. (och skrämmande!) Det är faktiskt väldigt skönt med en "intellektuell" bok som avbrott från mina tjejböcker.. (I huvudsak böcker skrivna av Marian Keyes och Jane Green.)

Apropå böcker så har jag flera gånger funderat på att skriva en egen bok.. En sorts fiktion fast med flera självbiografiska inslag.. Genren skulle nog bli tjejbok.. Fast jag skulle nog även vilja att den  nådde en djupare dimenson..Frågan är bara vem som skulle vilja läsa den.. :-)
Jag har även funderat på att skriva om flera olika saker som jag själv varit med om.. Som har känts jätteviktigt att skriva om precis vid tiden då det inträffade.. Men allt eftersom tiden går så svalnar även intresset att nedteckna händelsen.. Tyvärr..

Idag blir det i alla fall ingen tid för att börja skriva någon bok.. Snart kommer brorsorna på besök och då ska jag bjuda på raggmunk med fläsk.. Så det är bara till att börja skala potatis nu! :-)

Kommentarer
Postat av: Anna

Trevlig blogg! Du ska definitivt ge dig på att skriva en bok. Om inte för andra utan för din egen skull. Det är kul att skriva. Uppmanar mina elever att skriva...utvecklar språket och tanken (nu är svenskläraren i farten igen)
Hälsningar
Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback