Massiv trafikkontroll.. igen!

04.15 ringde klockan i morse.. Då var det bra segt att gå upp! Men jag ställde mig och hackade sallad, petade i mig lite frukost och åkte sen till jobbet. Där hade vi stora insatser med trafikkontroller hela dagen.. Alla fordon stoppades och fick blåsa, vi (inte jag dock) stod även med laser och kollade hastighet..

Jag började efter frukosten att tävla med "kommissarie Blås" om vem som kunde få flest blås (alltså nykterhetstest), underförstått även flest OF, vilket resulterade i att då varje bil kom skyndade vi oss ut i vägen för att få bilen före den andre.. Vilket resulterade i att man var lite lätt fnissig när man började prata med föraren.. Men det gjorde hela dagen mycket roligare och resulterade i smeknamnet "pasp Blås" eftersom jag givetvis gick segrande ut ur tävlingen.. ;-) Better luck next time, muahahaha!

Hela insatsen (i hela distriktet) resulterade slutligen i ca 20 OF, 2 rattfyllor och 1889 blås. 500 blås mer än sist alltså! Bra jobbat igen, kollegor! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback