Prinsesstårta och fårskräck

Min helg har varit ganska intensiv! Fredagen började med att jag gjorde ett besök hos frisören. Jag vågade faktiskt klippa av en bit, ca 10-15 cm som mest.. (Jag klippte kortare framtill än baktill..) Men konstigt nog är det ingen som ser det ändå.. Tur att det känns skillnad i alla fall! Från att ha känts som en risig höbal känns håret nu mjukt som silke! :-)

Jag har dessutom jobbat mycket i helgen; vi har haft aspirantinsatser i nordvärmland under fredag- och lördagnatt som faktiskt var ganska lugna.. Vi hade mycket trafikkontroller och fick även åka på en del ärenden.. Jag åkte bland annat på mitt första dödsfall och stoppade mina första kändisar i trafikkontrollerna.. ;-P

I lördags fyllde Jenny 26, så jag och Joel åkte dit och uppvaktade henne. Vi blev bjudna på grillad kyckling och sedan kaffe och tårta till efterrätt!! Inte dumt alls! Prinsesstårta hör ju till favoriterna!

image318
Jennys tårta.. :-)

Idag tog jag och Joel en välbehövlig långpromenad. Som vanligt gick vi lite fel, men kom rätt igen efter inte allt för lång tid. Zelda for som vanligt som en projektil fram och tillbaks och passade på att bada lite här och var. Hon var härligt fuktig, sandig och lerig när vi kom hem.. Som vanligt! ;-)

image319
Jag på promenaden.. I nya frisyren - som tydligen inte syns!

Här hemma på "gården" har ett utav grannens får fått lamm. De är så underbart söta! Jag gick in i hagen för att titta närmre på dem häromdagen.. Då kom ett annat får (som dessutom var svart och ondskefullt) och skulle försvara lammen från mig och försökte stånga mig!! Jag tyckte inte alls att situationen var rolig och tvingade in Joel i hagen för att gå först och vara försöksperson. Han tyckte att jag var löjlig som var rädd för ett får. "Ska du verkligen vara en stor stark polis?" Jag förstod inte riktigt vad yrket har att göra med ett ondskefullt får och påpekade att jag inte särkilt ofta har med kreatur att göra i tjänsten.. Anyways, för Joel gick det givetvis bra, men när jag skulle fram till lammen, vem tror ni kommer då? Joodå, det svarta fåret kommer skuttande fram och stångar mig! Jag daskade till det på huvudet och sedan lät det mig faktiskt vara.. För den gången. Men jag litar INTE på det svarta fåret!

image317
En utav de söta lammungarna. Konstigt att de kan vara så söta som små för att sedan bli så fula!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Jättefin ny frilla :O) Syns ju visst!!!
Kram

Postat av: Victoria

Åh va roligt med MH idag...=O) Du ser aldrig ut som 7 svåra år!!! Men det är klart det kan bli lite tufft för dig! ;O)
Lycka till och ha det så bra!
Kram kram

2007-05-01 @ 10:09:14
URL: http://tira.blogg.se/milla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback