Tjejsnack v.17

Viktiga frågor

·Ska man drogtesta 13-åringar? Motivera ditt svar.
Det beror helt på.. Jag tycker absolut inte att man generellt sett ska drogtesta 13-åringar på hälsoundersökningar eller dyl, men påträffar man däremot en 13-åring som visar tydliga tecken på narkotikapåverkan, så - ja. Ju fortare man får kännedom om ungdomens drogproblem, desto fortare kan man göra någonting åt det..

·Tycker du att man ska ha övervakningskameror i skolorna? Motivera ditt svar.
Jag är faktiskt positivt inställd till övervakning i allmänhet. Har man inget att dölja borde man ju inte heller bry sig om kamerorna.. Frågan är vilka skolor kamerorna är tänkta att sitta på.. Låg- och mellanstadie kanske inte känns så relevant..

·Tycker du att det är ok om det finns övervakningskameror på andra offentliga platser, som bussar, affärer, gator, taxi osv. Motivera ditt svar.
Se mitt svar ovan.. Vad gör en kamera om du inte har något att dölja??

·Ska du donera dina organ? Motivera ditt svar.
Absolut! Om mina organ kan hjälpa någon annan människa att leva några år till så självklart! Jag är ju ändå död, så jag har ingen användning för dem!

·Vad tycker du om dödshjälp? Motivera ditt svar.
Jag tycker att frågan i sig är jättesvår. Rent sponant tycker jag att det borde tillåtas i vissa fall, men det känns väldigt luddigt att kunna sätta en gräns på vem som borde få dödshjälp och vem som inte är berättigad till det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback