Bitande kyla!!

Idag var det riktigt KALLT! Vovvis fick vara med mig på jobbet och låg så snällt under mitt skrivbord hela dagen, med undantag för en lunchpromenad. Fastän folk passerade mitt skrivbord hela tiden var det bara några få som märkte att det låg en hund där! "En osedvanligt snäll hund" var det en kollega som kallade henne.. :-)

När vi kom hem var det bara att klä på sig termobyxor och reflexväst, sen gick vi ut på promenad. Det är svårt att gå promenader här på kvällarna.. Det finns ju ingen gatubelysning, så det är becksvart! (Väldigt stjärnklart dock..)
Vi gick iallafall en bit längs vägen, sedan svängde vi av och gick i ett skoterspår över en stor äng. Av rädsla för vargar går jag inte gärna i skogen i mörkret.. Det var -20 grader när vi började gå och ångan i andedräkten fastnade i ansiktshåren och frös till is, så mina ögon frös nästan ihop, ha ha! Zelda såg inte klok ut hon heller! Alldeles frostig i ansiktet! Jag rusade in för att knäppa bilder på oss, men för sent upptäckte jag att minneskortet inte satt i, så jag märkte när jag tittade på bilderna att frosten hunnit smälta innan jag knäppte fotona.. Men jag lägger ut dem ändå.. :-)

Rödrosig!
Rosig om kinderna och klädd för vintervädret här i Nordpolen! ;-)

Snöpanna
Bara några få frostkorn kvar i pannan.. Och fina vintertäcket på! Något som INTE uppskattas! :-D

Ikväll kommer Joel tillbaka.. Han får ju pendla lite till Växjö nu i början.. Stackarn! Men nu är han här några dagar, så Zelda får lite sällskap (och jag med för den delen)! Mysigt! 


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Till att börja med ska jag väl säga GRATTIS pà födelsedagen!!! Hoppas det blev succê pà 70 àrs festen! Men det tror jag nog!

Jag hàller med om färgerna. Det ska vara lite stil. Men jag hade ocksà de där färgerna i min lägenhet för nàgra àr sedan, det skulle liksom vara sà dà. Men nu vet man ju bättre :P He he he.
Typiskt att du inte fick fànga en tjyyvabuse, men bättre lycka nästa gàng. Ha ha ha knäppt att du är polis tycker jag. Hur känns det? är det obegripligt att det börjat pà riktigt nu?
Ihhh vad kallt! Brrr. Här är det -2 till typ -5 eller nàt. Geggamojja av all snö. Blä!
Ha en härlig 25 àrs dag!!!
Kramar Cecilia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback