Stackars liten Zelda!

Idag var vi på besök hos Kasper och Elsa (och Andreas och Jenny).. Eftersom Elsa
är i höglöp hålls hon och Kasper åtskilda.  Zelda och Elsa skulle springa ut en sväng i trädgården och när de kom tillbaka var det blodfläckar över hela golvet. Jag misstänkte först att det var Elsas löp-blod, men upptäckte snart att det kom från en av klorna på Zeldas baktass. Klon var kluven! Och blödde ganska rejält. "Syster" Andreas fick lägga ett förband. Så nu är det väldigt synd om Zelda.. Hon går så lite som möjligt och haltar när hon går. Mat var hon inte särksilt intresserad av FASTÄN det var blandat med VOV. Då är det illa! Jag ska titta till klon imorgon och ser det inte bra ut får jag nog ringa veterinären! Usch!

Stackars liten!
Titta vad synd det är om mig! Fast skon är med såklart! ;-)

Vill du läsa mer om Zeldas sko-adoption får du kolla hennes blogg.. Fånhund!! ;-)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Stackars Zelda! Hoppas att allt ordnar sig!
Ha en bra helg!
Kramar Cecilia

Postat av: Victoria

Sitter det lite av klon kvar måste den opereras bort så det inte blir infektion. Det fick Tira göra...när klon spräcktes. Kunde inte gå på veckor sen...pga bandage, när vi tog bort det kunde hon gå perfekt! Men det blev asbra efter ett tag...:O) Lycka till!

2007-02-03 @ 11:58:55
URL: http://tira.blogg.se/milla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback