Advent och jul - bästa tiden på året!

När jag var liten brukade pappa skoja och säga att om någon frågade mig om jag var pingstvän skulle jag svara "Nej, jag är julvän". Julen har alltid betytt väldigt mycket för mig och jag fullkomligt älskar att pynta huset inför jul, baka och allt annat som hör julen till.. Jag brukade rusa runt hemma dagen innan julafton, med tomteluva på, julmusik på hög volym och ställa ut allt pynt där det alltid har stått. Inget får nämligen vara annorlunda än det alltid varit.. Nu de sista åren har jag väl mjuknat något, i och med att vi firar varannan jul med Joel och hans föräldrar..
Då blir det fullt fokus på vårt hem istället, på gran, ljusstakar och FRAMFÖR ALLT julmusik! Jag tycker att jag är ganska extrem; jag kan lyssna på julmusik från söndagen den 1:e advent (alt. 1:e december, vilket som nu kommer först) och fram till trettondagen, utan att tröttna. Dock är jag inte så extrem som min kompis James som lyssnar på en specifik julsång (Michael Ball: When a child is born) från någon gång i september till någon gång i mars.. :-D Ha ha!

Nu när det bara är två veckor kvar till dagen D, myser jag för fulla muggar! Ikväll blir det till exempel julbord med jobbet..

När vi i framtiden skaffar barn, kan jag nog gå steget längre med min fascination, då har jag ju något att skylla mitt stora intresse på.. Då kan jag även låtsas att chokladkalendern som jag i själva verket köpt till mig själv är till barnet.. ;-P


Strömmen gick häromdagen, men det gjorde inte så mycket. Då hade jag en ursäkt till att ligga i soffan med tända ljus och bara läsa tills strömmen kom tillbaka. :-)

Kommentarer
Postat av: Eva

åh vad mysigt! Ha så trevligt i kväll och passa dig för den falska madamen ;) PUSS!

Postat av: Eva

ja det är jag på bilden! Jag skulle aldrig lägga ut en bild på ngn annan vet du väl ;) haha! De fick raka mig på magen först så nu fryser jag lite ;P

2008-12-10 @ 11:10:43
URL: http://eva.blogg.se/
Postat av: Anonym

ah.. har ju berättat om henne ;) haha tar det på fredag ;P

2008-12-10 @ 16:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback