I have a dream....

Jag är en sådan person som drömmer mycket. Jag tycker dessutom om att berätta om mina drömmar i efterhand för alla som vill (och även de som inte vill) lyssna.

I natt minns jag tydligt en dröm jag hade; jag hade bestämt mig för att jobba ytterligare ett år som au-pair hos familjen i Basel (en ganska vanligt återkommande dröm) och jag var tillbaka runt middagsbordet med dem. Det var en ganska meningslös dröm, för den enda detalj jag minns var att jag reagerade över att jag satt på pappans plats vid bordet. De hade bestämda platser där de satt när jag bodde hos dem, och nu i drömmen satt jag alltså på pappans plats. Hmm.. Barnen var något mellanting mellan hur gamla de var när jag lämnade dem och hur gamla de är nu vilket jag inte tyckte var konstigt alls i drömmen..

Kan tyckas som en helt irrelevant dröm.. Och det var som sagt den dröm jag minns från natten TILLS jag tittade på foton på mis själv alldeles nyss och tänkte "hmm, jag är ju inte alls så rynkig som jag trodde". Sen började jag fundera lite på varför jag fått för mig att jag skulle vara superrynkig, och svaret blir att jag måste helt enkelt ha drömt att hela ansiktet var extremt rynkigt..

Sånt tycker jag är kul! Drömmar man egentligen inte minns, men så ser/upplever man något under dagen som gör at man reagerar på ett sätt som man normalt inte skulle. Jag önskar att jag skulle minnas fler av mina drömmar, att drömma är roligt!

Kommentarer
Postat av: Eva

haha jag skrattar också altid! eller oftast sen efteråt kommer man på att de kanske nyss höll på att slå ihjäl sig ;) haha

Postat av: Eva

hmm. fick du kommentaren? den försvann...

2008-12-03 @ 21:11:28
URL: http://eva.blogg.se/
Postat av: Eva

ah nu ser jag! du jag såg din bil vid p.station! jobbar duuu? ;) Ska berätta ngt för dig och NEj jag är inte gravid ;P

2008-12-03 @ 21:12:04
URL: http://eva.blogg.se/
Postat av: Eva

NICE! jobbar du på krim nu? trodde att ni jobbade dagtid... Nej vi har inte hittat honom, det va bara ngra provsvar jag ville dela med mig av ;).. hehe

2008-12-03 @ 22:58:26
URL: http://eva.blogg.se/
Postat av: Eva

inget viktigt, men... jag har fått förklaring på en hel del kanske även magontet! =)

2008-12-03 @ 23:00:07
URL: http://eva.blogg.se/
Postat av: Eva

Yes! Gillar dem och hoppas att de e bra! nej inga alergier, men en sak som typ "lagt av i kroppen" :D Men det ska nu bli ordning på! Jag tror jag ska söka til PHS i morgon och se om det finns ngn snabbkurs, så vi får ses snart ( för det hoppas jag vi får om jag blir polis... Börde va större chans ;)) haha.. Har Rebecka-abstinens!!

2008-12-09 @ 19:25:03
URL: http://eva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback