Min far - historieberättaren!

Min pappa är väldigt bra på att berätta historier, och att skriva ner dem! Jag har precis avslutat läsningen av hans reseskildring från pilgrimsvandringen till Santiago de Compostela, icke utan ett antal skrattsalvor från mitt håll! Jag önskar att jag hade samma förmåga att berätta på ett så pass levande och humoristiskt sätt! Det finns en nedtecknad skrivelse som jag gjort och som jag är ganska nöjd med; min reseskildring från Florida. Inte riktigt på samma våglängd, men ändå något jag kan läsa och le åt.

Så länge jag kan minnas har pappa berättat historier för oss. När vi var små brukade han berätta historier som han kom på efter hand han berättade - antingen om hästen Pernilla eller om hattkatten och byxhunden. Otroligt spännande för en liten tös.

Jag hoppas att det blir fler skildringar som jag får ta del av genom åren - de är uppskattade! :)

Kommentarer
Postat av: Eva

hur är det?

Postat av: Eva

Hej! Kul att "höra" från dig!!! Aa, det kan jag verkligen förstå hörru! Ja jag hoppas det lugnar ner sig snart för dig då, för ja längtar efter dig!!! Ta väl hand om dig och ring gärna om du får ngn minut över! Ingen press!!! PUSS!!

2008-11-13 @ 22:18:22
URL: http://eva.blogg.se/
Postat av: Eva

nej då, det tar jag inte personligt älskade vän!! Men jag blir glad av vetskapen av att du också "längtar" hihi KRAMAR! och lycka till med alla hundar också!!!

2008-11-13 @ 23:13:56
URL: http://eva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback