Pinsamt dåligt, hälsokommittén!

Jag vet inte hur många som hann uppmärksamma eller som fått reda på i efterhand vad som hände för någon vecka sedan på boxerklubbens hemsida under fliken hälsokommittén.. Där stod nämligen Zeldas namn och registreringsnummer under hundar drabbade av sjukdomen PNP..
Sedan var det så fiffigt att om man gick in och slog på Zelda på SKK's hunddata, stod det även där att hon fått diagnosen PNP och alltså var död, eftersom diagnosen fastställs genom obduktion.. Eftersom alla kanske inte känner till exakt vad PNP innebär och hur diagnosen fastställs var det säkerligen många som funderade på vilka oseriösa uppfödare vi är som tar en kull på en sjuk hund.. Felet bestod i att hälsokommittén skickat fel stamtavla till veterinären som utförde obduktionen och således skrev den döda hundens diagnos på Zelda.

MEN "errare humanum est", dvs det är mänskligt att fela, även om jag tycker att sådana saker borde dubbelkollas innan det skickas in.. Vi har förståelse för att misstag kan ske, men tyckte att en ursäkt från deras sida ändå vore på sin plats. Eftersom vi (som dessutom är förstagångsuppfödare och inte har något rykte att leva på ännu) var rädda att blivande valpspekulanter fått kalla fötter så bad vi därför hälsokommittén att lägga ut en offentlig ursäkt på hemsidan där det klart och tydligt framgick att det var DE som gjort fel. Detta verkade dock vara ett för svårt uppdrag för hälsokommittén eftersom nu några veckor gått och ingen ursäkt kommit. Jag vet vem den felande länken är, men till skillnad från denna person på hälsokommittén så kommer jag inte hänga ut henne med namn, men jag förväntar mig fortfarande en ursäkt, det är det MINSTA de kan göra!!! Kommer ingen ursäkt kommer vi att gå vidare med denna tråkiga smutskastning. Tråkigt och onödigt, men sant. :-(

Kommentarer
Postat av: Eva

herre jösses! Va hemskt...

Postat av: Malin

Men vilka klantskallar, minst sagt :S

2008-11-04 @ 16:29:10
Postat av: Danne

Det är bara att stämma skiten ur dem.

2008-11-04 @ 22:23:07
URL: http://dannydang.blogg.se/
Postat av: Danne

Det är bara att stämma skiten ur dem.

2008-11-04 @ 22:24:26
URL: http://dannydang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback