Konst = kul!

När vi bodde i Basel hade jag och Catta som plan att vi skulle gå på ett museum varje söndag för att få lite kulturell stimulans.. Nu tror jag bara att vi gick på ett enda museum (jag var på två andra på egen hand) men tanken var god! Kulturell stimulans fick vi en dos av i Glasgow, när vi var på museet där. Jag tycker konst är kul! Glasgow museets mest kända tavla är kanske den här:
 


Den sägs ha någon dold bild som åtminstone jag INTE lyckats se.. Men den är så fascinerande.. Så levande! Salvador Dali är en intressant konstnär.. Intressant men skrämmande! Jag tycker att många av hans målningar påminner om mardrömmar.. Särskilt denna:



Nej, då gillar jag Simpsons tolkning bättre! ;-) He he.. Betydligt mindre skrämmande!!



Ibland är det trist att inte bo i en storstad.. Utbudet av intressanta museum, biografer och andra nöjen är väsentligt mindre här.. (Obefintligt faktiskt..) Men, jag ska inte klaga..  Jag kanske ska ta mig en sväng till Torsby fordonsmuseum på söndag istället.. ;-) Kulturell stimulans? Nja..



Kommentarer
Postat av: Eva

nja.........


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback