Livet på en pinne (eller bräda i detta fall)

Jag och brorsan gjorde en dagsutflykt till Branäs igår. Egentligen fick han det som en upplevelsepresent i julklapp förra året (julen 2007), men det hade ännu inte blivit av att han utnyttjat den.. Men igår var det äntligen dags. Jag ringde och väckte honom vid 9 för att fråga om han ville med, vilket han efter lite övertalning ville. ;-)
Runt 12-tiden var vi äntligen uppe i Branäs (själva resan tar bara en timme, resten får vi skylla på mänsklig seghet och "försvunnen" utrustning) och började med att äta en stabil lunch på Brant's. Sedan var det dags att på något svajiga ben kasta sig utför backarna igen! Det kändes oväntat bra.. Efter några åk kom vi ner till en lift och bestämde att vi inte skulle ta just den liften, utan en annan som var ca 70 meter bort , nedanför en kort men brant backe. Jag hade redan lossat högerfoten från binningen. Min lathet blandat med den morskhet jag får efter några åk med bra flyt gjorde att jag tänkte att jag utan problem skulle stå med foten på brädan bredvid binningen och åka ner ändå. (Dömt att misslyckas..) Jag började åka och kom givetvis upp i bra fart innan jag ramlade.. Enligt Murphys lag ramlade jag dssutom där det var ren is och var tvungen att ligga kvar och  "ajja" mig en stund efter. Något blåslagen och lite mindre morsk så kom jag i alla fall upp igen och lyckades hyfsat med fortsättningen på dagen. Otränade som vi är tog vi en paus med lite varm choklad på toppen innan vi gjorde dagens sista åk.
Trots några blåmärken är det riktigt kul att åka bräda, (även om man blivit lite kräsen med back-val efter att ha åkt i alperna)..

Idag har jag ont nästan överallt och det känns som om jag stelopererat nacken.. Men men, det var det värt! :-D


Full karreta i backen

Kommentarer
Postat av: Anonym

kommer gärna på en fika, ska kolla när d passar bäst! /din eva

2009-01-20 @ 06:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback