Saker jag inte trodde att jag någonsin skulle göra

Mitt jobb är ganska varierande. Det finns massor med roliga och intressanta saker jag skulle kunna berätta.. Jag har varit med om både det ena och det andra, men det jag tänkte skriva om nu är då jag befunnit mig på platser jag ALDRIG trodde jag skulle. Här är en liten lista på några saker jag aldrig trodde mig få uppleva (och som jag förmodligen hade skrattat ihjäl mig åt för 5 år sedan):

1) Att jag befunnit mig i samma lokal som Lasse Stefanz spelar i,  under tiden som de faktiskt spelar
2) Befunnit mig på EM i rallycross
2 a) Faktiskt kunnat uppskatta heaten och velat följa dem i rallycross EM, till och med fått favoriter som jag hejat på
2 b) Köpt mig en mössa som det står "svenska rallyt" på
3) Jobbat undercover i en bar (inte i klass med de andra två, men hade aldrig trott jag skulle "jobba" i en bar!)

Okej, förutom sista punkten med undercoverjobbet, så bygger de 2 andra punkterna på tidigare fördomar och s.k. "bonnläppsunderhållning" som jag "stadstjej" från metropolen Jönköping tidigare haft svårt för. Jag måste dock erkänna att jag fortfarande inte klarar av dansband, trots diverse danstillställningar som jag jobbat på.
Bästa musiktillställningen var dock när Winnerbäck spelade i Ransäter. Underbart att få avnjuta en hel Winnerbäck-konsert under arbetstid, även om jag säkerligen hade njutit mer om jag var där privat!
Mer konserter till folket, gärna av det slaget som behöver polisbevakning! ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

knasboll ;) ha ha ha!! /EVA

2009-01-20 @ 06:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback