Längtan...

..är ett ständigt återkommande begrepp i mitt liv. Ett visst mått av längtan är säkert bra, det är bra att ha saker att se fram emot, men för mycket längtan är inte särskilt bra. Man måste ju lära sig att leva för dagen också. I vilket fall som helst är det väldigt mycket längtan för min del just nu. Mer än vad som egentligen är bra. En av sakerna jag längtar väldigt efter är Taizé! Jag önskar att jag var där, satt på det hårda golvet i kyrkan, kände lukten av rökelse och buxbom och lyssnade på den stillsamma klassiska musiken.  Eller denna underbara sång som gör att det faktiskt gör fysiskt ont i mig och ögonen tåras av känslan av något större än jag själv kan förstå och inte kan sätta ord på: känslan man får när man är där.. Frid, en inre frid. Lugn i själen. Tillförlit. Kärlek. Närvaro. Men just nu, mest av allt, en stor saknad av att inte vara där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback