Okej då!

Jag vet att jag spytt lite galla över vintern som aldrig tar slut.. Men dagar som denna, när solen skiner, snön gnistrar och det faktiskt är ganska behaglig temperatur, då är det ändå ganska gött med vinter!
Det är något speciellt med snö, sol och röda trähus!!

Vet inte riktigt vad som tagit åt mig, kanske har jag kommit in i ett riktigt tränings-"flow".. Igår hade jag vilodag, men tog ändå skidorna och åkte ca 8 km spår vid Valberget. Ska tilläggas att jag är riktigt usel på klassisk stil. Eller längdskidor över huvud taget.. Så det går inte så fort, men jag får ordentligt med puls och tycker det är ganska kul. Förutom alltför branta nedförsbackar då jag har en förmåga att vingla till och ramla. Alltid på samma sida. Alltid på samma höft. Alltid ett blåmärke på höften. Suck.
Anyways. Trots min pulshöjande träning igår så var jag inte nöjd. Det var så illa att jag faktiskt satt och längtade till dagens träningspass, som innebär 45 min i prattempo. Ett riktigt lätt pass! Kanske därför jag sett fram emot det också? Skönt med lite avbrott från alla intervaller! Så nu laddar jag lurarna (skulle egentligen inte behövas med tanke på att fågelkvittret också är rätt trevligt att lyssna på, men fyllde mp3n med så mycket bra musik att jag bara måste!!), svidar om till löparkläder, tar med mig vovven och ger mig ut. ÄNTLIGEN! ;^)
En av de kallaste dagarna jag sprungit.. Klädde mig i korta tights, långkalsonger, fodrade löparbyxor och shorts utanpå alltihop.. Och det var bara underkroppen det! Linne, t-shirt, långärmat underställ, fodrad löparjacka och väst.. Och dubbla mössor och vantar. Men så var jag faktiskt precis lagom varm också! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

fina bilder!! Nog är det härligt, men nu får det gärna bli våren =) Hoppas vi ses snart... som sagt... /eva

2010-02-18 @ 12:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback