Varierad träning?

Nu får det faktiskt bli vår. Nu. Vår.
Redan för en månad sedan, när vi var i Paris och njöt av 8 gradig "värme" och strålande sol, längtade vi efter att våren skulle komma även i sverige.. Men noooo. Väderprognos för denna vecka; mer snö torsdag, fredag och lördag.. Jag är vansinnigt trött på att springa på upplogade vägar, men eftersom jag vägrar löpband har jag inte mycket att välja på. Det är konstigt, men jag ser till och med fram emot tjällossning och lerklafsiga skor!
Men nu ska jag inte förkasta vintern helt. Intet ont som inte har nåt gott med sig.. Förra veckan var årets debut för längdskidor för min del. Tre pass hann jag med. Tre korta pass, kanske ska tilläggas. För efter ca 500 meter kändes det som om armarna var helt slut! Jag förstod inte riktigt vart kraften tagit vägen! Så det är såhär man blir av att träna ensidigt alltså?? Ett uppvaknande som fick mig att inse att jag inte enbart bör träna löpning.. Så nu har jag bestämt mig för att, så länge snön ligger kvar, åtminstone åka två pass på längden i veckan.
Förra veckans träning är jag rätt nöjd med! 14 km längdskidor och 46 km löpning. Inte så illa för en snötung februarivecka?

Kallas storskräll (man kanske inte kan Kalla (hehe) det skräll eftersom det på sätt och vis egentligen var väntat) i 10 km fick mig också mer inspirerad till skidorna. Jag kan ju alltid låtsas att jag är Charlotte när jag är ute i spåret. Och när (när, inte om) jag ramlar så kan jag glatt tänka att även hon svårt att stå på benen emellanåt. Men vilken seger! Och vilken härlig människa! Någon mer än jag som satt med tårar i ögonen vid målgång? :) Att man kan bli så berörd av andras framgång. Jag undrar just hur många som kommer stå med tårar i ögonen när jag går upp på prispallen i något litet lopp? Nej just det, det är nog inte så många. Men jag kommer göra det. Och det kommer kännas nästan lika fantastiskt som om jag precis vunnit OS-guld!


Kalla mig inspirationskälla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback