Tjejsnack v.48 och lite annat.. :-)

Jag börjar med veckans frågor:
Temat är djur.

Har du några husdjur?
Jajamänsan, en boxer (hund) och en häst. Om man nu kan kalla hästar för husdjur.. :-)

Vad har du haft för husdjur?
Hund, häst, hittekatter, dans- och majsmöss, en sköldpadda, en harunge.. Det var nog allt.. Ja jag har haft grodyngel och insekter också, men de räknar jag inte riktigt.. Jag skulle dock gärna haft fler (pälsdjur, inte insekter).. :-)

Vad hette ditt första husdjur?
Labolina. Hon var en jättesöt svartvit dansmus.

Vad har du alltid velat ha för djur?
Hundar. Det var nog högst på önskelistan.. :-)

Om du fick vara ett djur i ditt nästa liv, vad skulle du då vara?
Kanske en delfin. De är smarta, vackra att se på, och roar sig större delen av dagen. Passar mig utmärkt!


Idag var det riktig dimma ute. Jag kanske är knäpp, men jag tycker att det är MYSIGT!! Jag var tvungen att fota lite.. Det såg så häftigt ut när sjön bara försvann i dimman..

Dimma!

Jag bakade lussekatter idag med.. De blev fina och saftiga, men tyvärr något smaklösa. Min käre make gissar på att jag haft för lite salt. Kanske det kanske. Gillar dock inte när han har rätt gällande ämnena blommor och bakning.. ;-)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Du verkar ju ha haft det alldeles underbart i Basel! Vilka härliga bilder. Vilka härliga dagar!

Jag fattar att det är trist med skola igen. Men hey snart är det jullov och sen är det praktik som gäller! The real thing! Fatta! Häftigt tycker jag sà klart!
Jag sàg en bild fràn ert bröllop i mars bloggen men sen kunde man inte gà tillbaka längre. Eller antagligen bara jag som inte fattar hur man gör. Men ni var vackra!

Ta hand om dig!
/Cecilia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback