Lektion i bilkörning

Igår hade vi en av terminens tre billektioner. Det var en repetition som började med att vi repeterade hur man kastar ut spikmattor. Sedan gav vi oss iväg ut på vägarna mot Tingsryd. Vi övade "fordons plats på väg" vid brådskande fall samt omkörningar. Det märktes att det var ett tag sen vi hade fordonslektion senast.

I Tingsryd gjorde vi ett sedvanligt stopp på Börjes och fikade. Alltid lika trevligt!

Fika på Börjes

Kaffe, juice och vaniljbulle = 14 kr!! Inte så konstigt kanske, när kaffet kostar 1,50! Mycket bra priser för studenter! (Och alla andra med givetvis..)

Jenny och jag

Jenny och jag på parkeringen i Tingsryd. Jag försökte göra mig lika lång som Jenny.. :-)

Helt otroligt vad fort terminen går! Om 4 månader är jag ute och jobbar!! Det känns ganska konstigt.. Men roligt!

Idag är tanken att  jag ska sitta och plugga. Tenta nästa lördag!
Sedan väntar jag ivrigt på bilderna från lägenheten som Andreas ska åka och titta på åt oss. 118 kvm, uteplats med  sjöutsikt.. Låter inte så dumt va? :-D

Kommentarer
Postat av: Victoria Ruotsi

Oj då det låter ju inte helt fel med den lägenheten. :O) Lyxigt ju! ; )
Tira hade också en period i sitt liv då hon blev rädd för mycket konstiga saker...men det gick över (det mesta iallafall) :o)
Får berätta om lägenheten när du hört något!

Postat av: Victoria Ruotsi

Så ni ska åka upp och kolla...trevligt! Men det låter väl hur bra som helst! =O)
Tira har nog aldrig hört sirener...Men hon kollar alltid upp om någon tutar. Då vill hon springa dit och tror att det är på henne de tutar! =O) hehe...

2006-09-29 @ 17:03:14
URL: http://tira.blogg.se/milla
Postat av: Cecilia

Wow lägenheten làter ju stràlande. Hoppas ni fàr den!
Oj du är ju verkligen snart polis ju! Det làter stràlande tycker jag!!! Tror att du kommer att bli en toppen polis. Drygt med massa tentor och test och sànt dock. Men tänk vad skönt när det är över sen!
Jag var hemma i "ditt" hus pà middag igàr, det var megamysigt! Familjen är ju i amerika men det vet du kanske.

Ja min "familj" ska till kos i tvà veckor! Det ska bli sà skööönt! Ha ha ha!
Ha det bäst!
Kram Cicci

2006-09-29 @ 18:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback