Springskytte...

Idag hade vi "springskytte" på schemat. Extremt jobbigt men väldigt roligt. Allting gick på tid, och sköt man utanför, eller missdae något fick man tidstillägg.
Det började med 5 nödvärnsdrag. Jag var ganska nöjd, satte bara ett skott utanför ringen.
Efter detta fick vi ta på oss de tunga skyddsvästarna, dvs de som väger ca 14 kg. Med dessa på skulle vi springa ca 450 meter, sedan tillbaka och skjuta precision; pricka en ballong som vi satt upp innan, på ca 7 meters avstånd. Det var inga problem att springa, förutom att jag insett att jag aldrig ska tillåta mig själv att gå upp 14 kg.. Skjutningen gick också bra, jag klarade det på första skottet. 
Sedan var nästa moment orientering. Vi skulle bara hitta en kontroll, som jag tog ut riktning till med kompass, men eftersom skogen var så vansinnigt snårig tog jag vägar tillbaka. Längre, men antagligen snabbare. Vid detta laget var jag något andfådd, och min förkylning gjorde det väl inte direkt lättare..
Nästa moment var att bära en sandsäck som skulle väga ungefär som en 5 åring (måste vara en tjock sådan, för tungt var det..). Den skulle bäras ca 150-200 meter.. När detta var avklarat skulle vi göra förbindelseprov på radion. Där blev jag verkligen ställd. Jag kom inte ihåg någonting.. Men efter en stunds fifflande gick det tydligen, och jag kunde skynda vidare till nästa moment. Där skulle vi skjuta 5 skott i höjd beredskap, i benet på pappgubben. Detta hade jag dock inget minne utav, utan försökte sätta mina 5 skott i ringen, som vanligt. Dvs 2 minuter och 30 sekunders tidstillägg. Irriterande eller vad?  Jag slutade på en tid omkring 34 minuter så jag var ändå ganska nöjd.

Lövåsen

Andra nöjda klasskompisar som gör sig redo för att åka hem.

Medan vi väntade på att alla skulle göra klart momenten så passade jag på att lägga ett spår till Zelda. (Hon var med i bilen, bra skotträning..) När hon sedan skulle gå spåret så klantade jag till det igen. Jag tappade spårlinan, och när jag sprang efter så snubblade jag och fick batongfästet rakt in i höftbenet. Härligt, härligt!
När jag äntligen hann upp Zelda hade hon redan hittat slutet och struttade glatt omkring med det i munnen. Så kan det gå! Bättre lycka nästa gång, kanske?



Kommentarer
Postat av: Cecilia

OJojoj... Det verkar ju supertufft det där tycker jag! Mycket impad av människor som klarar av sàna där utmaningar.

O ja klädmodet är knäppt här... Ha ha... Värsta flumstaden! Men det finns mànga sötnosar :D Det gäller bara att vänja sig vid utseendet.
Kram Cicci

Postat av: nickenyfiken

Du undrade om vilken ras, jag har hovawart. En ras som är mindre vanlig inom brukset men ändå en riktigt brukshund - precis som din boxer. Lycka till med spåret och tävlandet. Fast det du gjorde i dag lät ont...

2006-09-12 @ 16:37:34
Postat av: Danne

Hehe...läste just det. Varför blir jag inte så förvånad över vad lilla Becka lyckas med? Och jag hoppas by god att du aldrig ska behöva skjuta mig i benet. BENET! ;)

2006-09-12 @ 21:35:22
URL: http://www.dannydang.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Jepp det var pà Route 66 jag blev neddrogad... Jävligt läskigt! Men jag överlevde och allt e cool nu... Obehagligt att bli förföljd! Nàn som jag känner har bilivit det i kleinBasel nàgra gànger, där gàr man kanske inte helst ensam... Men annars sà känner jag mig väldigt trygg i Basel! älskar staden!

Fortfarande mycket impad över dig och din polisutb. Vad händer annars i ditt liv dà?
Kram Cicci

2006-09-13 @ 14:30:30
URL: http://cicci.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback