Tjejsnack v. 25

Ditt boende
  • Hur bor du? [lägenhet, hus, studentkorridor etc] Vilken våning & vilken storlek? Med vem? [djur, människor etc.]

I en lägenhet på landet, på förstaplan. Lägenheten är på 118 kvm. Jag delar lägenheten med min make och vår vovve Zelda.

  • Hur många ggr i ditt liv har du flyttat? Av vilken anledning? Om ej, skulle du vilja flytta? Varför/varför inte?

7 ggr har jag flyttat.
1: Från Skövde till Jönköping när jag var bebis.
2: Från radhus till villa i Jönköping med mor och far.
3: Från Jönköping till Basel för att jobba som au-pair.
4: Från Basel till Lund för att plugga.
5: Från Lund (via Jönköping) till Växjö för att plugga.
6: Till större lägenhet i Växjö.
7: Till Torsby för att jobba.

  • Hur gammal var du när du flyttade hemifrån? / När tror du att du kommer att flytta hemifrån?

Jag var 20.

  • Var du än bor, har du någon kontakt med grannarna? På vilket sätt? Varför/varför inte?

Inte mer än att vi säger "hej", kanske byter några ord, och att jag klipper gräs åt en av grannarna.

  • Vad har du av följande: [Badkar/dusch], [balkong/altan/uteplats/trädgård], [kök/kokvrå/annat], [antal toaletter?]

Vi har badkar, uteplats (med utsikt över en sjö..), kök och en toalett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback