Hade helt glömt bort.. Tjejsnack v.18

Språk

·Pratar du något språk utöver svenska?
Jepp, pratar hyfsad engelska och tyska och ganska knagglig franska.

·Vilka språk har du studerat?
Många! Jag gick humanistisk linje på gymnasiet. Så jag har läst (i kronologisk ordning efter det jag läst längst tid): engelska, franska, tyska, latin, klassisk grekiska och teckenspråk.

·Har du någon gång läst en hel bok som inte varit på svenska?
Ja jag har läst flera böcker på engelska och några på tyska. Bland annat "Bilbo" på tyska.. :-)

·Tycker du att det är viktigt att kunna andra språk?
Ja det tycker jag.. Men framför allt är det roligt.

·Vilket språk önskar du att du kunde?
Jag skulle gärna kunna finska, japanska och arabiska. Konstig kombination.. ;-)

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hej! Vilken härlig spårdag...Otur bara att du ramlade ;o)
Huset låter ju alldeles förträffligt mysigt. En liten gård...Underbart! *hoppas hoppas* :O) Det är väldigt spännande, men en jobbig väntan innan man vet. När är det visning?! =O)
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback