Ny kärlek..

Nu ska jag nörda in mig lite, men jag älskar att köpa nya löparskor. Ser alltid fram emot att testa dem! :) Såå, i fredags var det dags igen efter veckans långrunda, att prova ut och köpa skor. Denna gång blev det hos Lasses hälsa och kost, där jag inte bara fick ett par skor, utan även löfte om hjälp att hitta bra asfaltsfriarundor här uppe, (han har själv bott här och har bra kunskap i området.) :)

I alla fall. Denna gång blev det trots mina lovord, inga Saucony. Saucony är otvivelaktigt mycket mycket bra löparskor, åtminstone för mina fötter, men denna gång blev det ett par amerikanska New Balance istället, närmare bestämt 1063. De var på erbjudande, och med mina nyss avverkade 27 km i benen och fötterna så gladde sig fötterna över att prova en förändring. Så sagt och gjort, New Balance är det som gäller de nästkommande 100 milen. (Eller 97.3 om man ska vara exakt ;) )

Har bara testsprungit dem en gång, en 17 km runda, men är mycket nöjd hittills!

Den ökade träningsdosen har fått mina muskler att bli ovanligt trötta och lite ömma, så jag funderar på en extra vilodag idag. Får se vad kroppen säger efter en powernap! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback