Basel-resumé

5 veckor gick fruktansvärt fort! Men ack så skönt med så lång sammanhängande semester! Och vad mycket man hann med! Några dagar på Bolmsö, i Jönköping, på bröllop, ute och seglade, hemma och fixade och sedan förstås mina 10 dagar i Basel med Catta!

Jag älskar verkligen Basel. Det är nog den coolaste stad jag någonsin varit i. Stor, men ändå liten. Även om invånarantalet är ungefär det dubbla mot jönköping (Ca 166000 i Basel) så träffar man ändå alltid på de man känner. Kan tänkas vara för att vi alla hänger mest på gatan Steinenvorstadt, vad vet jag!?
Hur ska jag kunna förklara vistelsen i Basel egentligen? Vi kan börja med vädret. Att komma från 17 grader och sol och stiga ut i 35 grader och sol var som att gå in i en bastu. Men på ett bra sätt. Det var underbart att faktiskt få den sol och värme som man så väl behöver på sommaren. Tur att Rhen finns och tur att vi hade pool i lägenheten.
Sedan går vi över till kompisarna.. Mina vänner i Basel är fantastiska. Jag har inte träffat dem på 3 år, och det var som om vi sågs igår. Helt naturligt och bara otroligt kul att se dem igen. Sedan att jag och Catta lyckades få en ny bästa kompis som liksom blev som den tredje musketören var ju inte fel det heller. :)
Nöjesutbudet: kunde inte varit bättre. Basel city beach var en positiv överraskning. Att personalen på Starbucks hälsar och frågar hur det är när man kommer in, och personalen på Paddy's faktiskt säger "Hi Becka", plus att personalen på PW's kanske känner en FÖR bra är kanske ett gott tecken?!? Ha ha! Jag har skrattat så jag har gråtit och förevigat nästan varje sekund av vistelsen med min kamera.
Familjen: min spontana känsla var: hur kunde jag lämna dem? Visst, jag skulle inte vilja lämna Joel och bo med familjen igen, men goare familj får man verkligen leta efter. Jag var faktiskt lite snyftig när jag lämnade dem. Piero är helt underbar med sina små bus och upptåg och allt han vill att man ska titta på/göra tillsammans med honom. Och Michelle, så underbart söt, fnissig och bara genomgo! Ahhh!! Får man egna barn som blir hälften så goa så kan man verkligen skatta sig lycklig! Kortfattat: Underbar resa, men det var väldigt skönt att komma hem igen. Även om jag måste erkänna att planer så sakteligen börjar smidas för en ny resa, eftersom både David och Catta ska flytta tillbaks. Basel Fasnacht 2010? :D

"Vår" pool i mitten på taken till vänster.

 

Jag och "mina" underbara au-pairbarn

 

Staden i mitt hjärta! <3

 

Med min bästa vän och "tvilling"!!


Kommentarer
Postat av: Eva

Härliga bilder, mysigt med pool på taket.. Det ska jag fixa inför nästa sommar tror jag ;)



Blir väl en pool med regn vaten iofs ;) hehe

Postat av: Eva

haha ja dte var tur att jag jobbade i den.. för det var den dagen kl 18.00 som det var dags att åka til akuten och då måste man va SNYGG vet du ;) hehehe

2009-09-02 @ 12:40:24
URL: http://eva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback