Prata lägre med glocalnet.. ;-)

Ibland är det roligt att dra "torra" skämt.. När vi hade föreläsning idag så var dörren till klassrummet öppet, och utanför stod en dam och pratade JÄTTEHÖGT i mobilen.. Så jag kunde ju bara inte låta bli att kläcka "hon pratar nog inte med Glocalnet".. He he.. Torrt, ja, roligt, hmm.. Ja, jag tycker det! :-D Och de andra skrattade också, så.. :-)

Sen skrattade jag inte så länge till, för jag tänkte skynda mig och cykla till ICA för att köpa frukt när vi hade en längre rast. När jag bara cyklat några meter så halkade jag med cykeln på en isfläck, cykeln flög (snarare gled) åt ett håll och jag åt ett annat och vi låg på varsin sida av vägen.. Ajjj!! Sen var styret helt löst, cykelkorgen skev, min jacka var sönder och det gjorde ONT! Sen kan  ju inte Rebecka stå där och lipa, utan stressar upp och reser upp cykeln fort så att ingen människa ska se att man inte är gjord av sten utan faktiskt kan känna smärta.. Vad löjlig man är egentligen.. "Nej, nej det gick bra".. Uppenbarligen gick det ju inte bra eftersom man ramlade.. eller hur?

Undrar om det är för att vi slutar snart, eller om alla fjärdeterminare på polisutbildningen bara är trevligare, öppnare och socialare mot varandra.. (mot mig iaf..) Jag har aldrig pratat med så många olika människor som jag gjort de senaste veckorna.. Skumt..

Jag kan inte riktigt förstå flera olika saker.. De matematiska formlerna behöver jag inte gå in på här, men två saker som jag har svårt att förstå är;
a) att det är julafton på söndag! Jag ser mitt julpynt och lyssnar på min julmusik, men har jag någon julstämning?? Njaaa.. Det är nog knappt det..
b) att jag är färdig polis om 2 ½ skolvecka! Heeelt weird! Skrev ut schemat för första veckan idag.. Kompetensskjutning redan andra dagen.. Huga! Men lite kul att man får sitt tjänstevapen efter det förstås.. He he..

Jag vet att jag har skrivit det innan, men det ska bli kul att börja jobba! :-D
Nu ska jag inte tråka er med massa text på min vanligtvis bildrika blogg.. ;-) På återseende hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback