Våren = Basel!

Det är ett väldigt märkligt fenomen, att man kan förknippa en årstid med en stad som man endast bott i under ett år! Så är det iallafall. För mig är våren och värmen förknippat till Basel. (Och givetvis till Taizé också, men där spelar även vårlukter in till stor del!)

Det blir inte bättre för att jag pratade med Marie, en annan av de f.d. au-pair-tjejerna häromdagen. Och hon tyckte precis samma sak..

BASEL!

Basel frampå vårkanten. Ahh, så ljuvligt att sitta vid Rhen och äta glass.....

BeckBasel

... eller, ja, varför inte en falafel! ;-) Jag, på den tiden det begav sig.

Det är mycket man kan sakna med året i Basel. Förutom kompisarna, tillgången till pengar (som man bara kunde spendera bort, eftersom man aldrig hade några räkningar), en ansvarsfrihet, ja förutom jobbet då. Visst, man jobbade sina timmar, och försökte göra ett bra jobb, men sen var det "hopp och lek" för hela slanten! Det var som att bli barn på nytt..

FCB!

Fotbollshysterin var också ett kapitel för sig. Jag har aldrig sett så många matcher på tv som jag gjorde under året i Basel. Jag är fortfarande mer intresserad av FCB än av det svenska landslaget, he he!

Sist men inte minst, allt resande! Snowboardåkning i Engelberg, Andermatt, Grindelwald.. Vandring i Grindelwald.. Dagsturer till Luzern, Schwarzwald, Freibourg, Zurich.. Och TJEJRESAN till Lausanne! Underbart! Saknar det! Men skulle trots allt verkligen inte vilja åka tillbaka. Jo gärna för att hälsa på, men inte tillbaka till det som var då.. Som sagt, märkligt fenomen!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej!
Vad häftigt! Jag har bara varit här i tvà veckor men jag älskar verkligen staden redan! Jag har inte varit pà pick wicks, har varit pà NT, Paddys, Aqua och Des arts. Oj vad jag hunnit med mycket pà mina tvà veckor :D Men jag ska checka in pick wicks! Jag ska hälsa fràn dig det lovar jag... Ska fràga runt vem som är i din familj. Ha det bäst!
Kramar Cecilia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback