Basel - torsdag 23/11

Eftersom det var några intensiva dagar i Basel (med många foton) så tänkte jag dela upp det och skriva ett inlägg om varje dag.. :-)

Jag kom till Basel ca 1 ½ timme före de andra tjejerna i onsdags kväll.. Jag kom runt 10 tiden och de andra runt halv 12. Vi var alla ganska trötta och gick och lade oss relativt tidigt..

Torsdagen började med frukost, Marie var i Wallbach och Anna åkte till sin gamla au-pairfamilj, så jag och Elina gick på stan och shoppade och fotograferade.. :-)

Utanför pw

Jag utanför stammis-stället Pickwicks.. Där har man allt spenderat ett antal kvällar.. Dock var det inte öppet såhär tidigt på dagen.. :-)

Elina på pw

Vi blev hungriga av att gå runt på stan, och gick därför tillbaka till pickwicks för lunch.. Ägaren, Mark, kände igen oss och vi pratade en stund.. Vi fick extra mycket mat "som belöning" för att vi var tillbaks.. :-)

Jag och GULDMANNEN!!

Efter allt tjat om guldmannen så var jag ju bara TVUNGEN att fotografera mig med honom! Tur det, för jag såg honom inte mer sedan!

SB's såklart!

Jag hade bestämt med au-pairfamiljen att komma dit kl 17.30, så för att lugna nerverna träffade vi Josh och James för en kopp kaffe på Starbucks.. Där träffade jag också på Björn av en slump! Där ser man!
Jag var riktigt nervös inför att träffa au-pairbarnen igen...

Jag och barnen

..men det gick bra! Till och med tyskan flöt på ganska obehindrat! Jag hade bara svårt att förstå att barnen blivit så SJUKT stora!! Det var väldigt väldigt kul att se dem igen!
Sabine hade lagat min favvo-rätt; Pastetli! Mmmm!!!

Hela familjen

Hela familjen samlad! Konstig känsla att vara tillbaka.. Det är ju nästan så man automatiskt skulle gå och plocka ur diskmaskinen eller gå ner i tvättstugan när tvättmaskinen pep!! Ha ha! Underbar familj.. Det är nästan så att jag inte förstår hur jag kunde åka ifrån dem! Nästan..

glöggkväll

Vi avslutade kvällen med Sverigetema = glögg! Sedan gick vi en snabbis till Pickwicks innan vi följde Josh till tramen och därefter gick hem och sov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback