Tjejsnack v.47

Återigen dags för tjejsnack.
Veckans tema är barndom. Tyvärr har jag inga foton från min barndom som jag kan bifoga bloggen, alla barndomsfoton finns hos mina föräldrar..  :-(

Hur såg du ut när du var liten?
Jag var förvånansvärt söt.. Fram till mellanstadiet ungefär.. Sedan dess har det bara gått utför, ha ha! Eller som James sa när han fick se ett kort på mig som liten.. "Oh, you were so cute.. What happened?" ;-)
Jag hade långt, blont hår, fräknar och hade nästan alltid smutsiga kläder på grund av mina våldsamma lekar. Jag var en riktig pojkflicka som klättrade i träd och krälade på marken.. :-) 

 Vad var din favorit lek/leksak?
Oj.. Svårt att säga.. Jag gillade att leka med playmobil.. Men lekte också gärna med Barbie.. Men om jag lekte med Ikke så var det att leka Dr Quinn eller Mac Cahans som gällde.. :-)

Vem var din/dina bästa kompis/kompisar?
Jag lekte väldigt gärna med Ikke eller Ida. De hade så livlig fantasi, precis som jag! Annars lekte jag mycket med Susanne, Kalle och Martin, lite beroende på vilken ålder jag var i.
 
Berätta om nåt speciellt barndomsbus eller barndomsminne du gjorde som liten!
Jag och (lite osäker på vilka som var med, jag själv var nog runt 5 år..)  Linda, Ida och Sofia(?) pallade äpplen på dagiset.. Sedan smög vi runt i buskarna bakom kyrkan och kastade ut äpplena på vägen så att bilarna skulle köra över dem. Det lät så roligt när det smaskade till.. Det var bara det att en bil tvärstannade och backade upp mot oss. Vi blev livrädda och sprang iväg så fort vi kunde.. Tyvärr var ju de andra äldre än mig och sprang därmed bra mycket fortare.. Men jag slapp undan med blotta förskräckelsen den här gången, jag med.. Jag har dock aldrig kastat ut äpplen på någon väg efter det.. :-)
 
· Hur mycket vägde du och hur lång var du när du föddes?
Jaa.. Tror jag vägde 3650 och var 53 cm lång.. Lite osäker, men jag tror att det var något sådant.. Ganska normalt iallafall..


Kommentarer
Postat av: Danne

Jag har för mig att jag har sett ett bra kort på dig från barndomen... ;)

Postat av: Cecilia

Tja,
Ja, jag tror att snuset finns lite varstanns. Men leta inte ihjäl dig! Florin-Müller var det din familj? För där bor Emma, nej jag var hos deras bästisar som bor tvà gator bort. Typ alla mina kompisar bor i Muttenz, he he he. Hörde att du skulle äta middag där pà torsdag...

Vi ses och hörs!
Kram Cicci

2006-11-21 @ 11:05:55
URL: http://cicci.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback