Studieresan till Strasbourg

Nu är jag alltså tillbaks i Sverige efter resan till Strasbourg. Den var way mycket bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig... Och jag umgicks inte alls med de jag hade trott att jag skulle umgås med.. Men de jag umgicks med var sjukt roliga! :-D

Vår resa ner tog 7 timmar längre än förväntat pga av Michelinguiden som guidade oss helt fel och massor med Stau på Autobahn.. Första natten tillbringade vi i Colmar, mycket mysig stad.. Dagen efter åkte vi upp i bergen och tog en liten picknick..

Lunch i bergen

Inte så dum utsikt för en picknick va? :-)

Vi fortsatte sedan längs route-du-vin mot Strasbourg.. Stannade till i en liten mysig by som jag inte minns vad den hette..

Myshus

Mysigt värre!! Och fortfarande så grönt!

Resan gick vidare till Strasbourg där Josh och James redan var på plats utanför vårt F1 hotell.. Det var riktigt, riktigt kul att se dem igen.. Som vanligt gaddade jag och Josh ihop oss mot stackars James.. :-) Just like in the old days!  James hade med sig en "födelsedagspresent" = Feldschlösschen! Mmmm!

James o Josh

På väg hem från restaurangen.. :-)

Sen lämnade Josh och James orten och jag tog mina feldschlösschen och gick till Koffe och Andreas rum, där Karoline (Kalle) och Emil var.. Vi delade broderligt på dem.. Så det blev ganska sent den kvällen med.. :-)


Utanför Europarådet

Nästa dag hade vi studiebesök på Europarådet och europadomstolen.. Väldigt intressant faktiskt, särskilt när vi pratade med den svenska domaren!
Vi hade lång lunch, och strövade då omkring i staden.. Vi träffade på en obehaglig typ och var lite rädda för att få en stilett i magen.. :-D Och såg massor med storkar, men klappade tyvärr inga.. (Interna "skämt")

Lunch i s-b

Sol och 21 grader varmt när vi intar vår lunch.. Längst till höger (ej i bild) satt den mycket dryge franske killen.. Satt så nära som möjligt och snackade skit om oss. Kul?

Positivmannen

En söt man som stod utanför Strasbourgs Notre Dame och spelade positiv.. :-)

Fint hus!

Annat fint hus i Strasbourg.. Det var en allmänt vacker stad! Skulle gärna åka dit igen!

Bläääh!

Kvällen avslutades på en lokal pub där vi flummade ut något..

Häxhatt

Den där häxhatten var väldigt populär! :-D Och mustach av "spindelväv" är ju en gammal klassiker från tiden i Basel.. :-)

Resan hemåt gick fort! Vi klarade av den ca 7 timmar snabbare än nervägen trots 3 olyckor i vårt körfält på autobahn.. Det var som sagt en väldigt kul resa, det känns som om jag skrattade nästan hela tiden! Och snart är det dags för Basel.. Weee! :-D

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej tjejen!
Du verkar ju haft väldans skoj!!! Toppen för dig!

Hmm det har väl varit bättre... Känns som att temat den här mànaden har varit att tracka Cicci. Men jag hoppas att med all skit och all otur jag haft sà kommer det en tid när allt blir sàà mycket bättre.

Per? Hmm jag har ingen aning faktiskt, jag pratar mest med alla hela tiden och jag är urusel pà namn... Men det kan säkert hända. Jag är ju ganska lätt att känna igen med mitt röda hàr.

Ha det! Kram/CC


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback