And the traveljourney goes on... Day 3!

26 Maj 2003

Mmm? Skönt att vakna av att Piero skriker kl halv 6! Halv 7 sitter jag och äter frukost med familjen. Halv 7!!! Tortyr!!

Efter frukosten åkte vi till Wal-Mart och shoppade. (Ännu en jättelik supermarket.) Mestadels handlade vi golfsaker till Sabine och Roland, men även mat.

Då vi kom hem från Wal-Mart gick vi till stranden och badade, byggde sandslott, letade snäckor, spelade strandtennis och lekte med diverse bollar.

Sedan gick vi till vår pool och badade lite i den, innan vi åt lunch.

image337
Jag och barnen i poolen.

Efter lunchen kände jag att jag hade varit ute lite väl mycket i solen. Jag var dödstrött! Jag lade mig först ute i en solstol, men vaknade av att jag svettades, så jag gick in och lade mig på sängen. Jag sov som en gris till kl halv 4. Då var Vanessa och hennes föräldrar redan här. (Kompisar till familjen från Basel som också var på semester på Anna-Maria Island.)

Jag kände inte riktigt för att hänga på alla föräldrar och barn till stranden.. Dessutom hade jag bränt mig på ryggen, så jag ville inte exponera den mer i solen. Jag bestämde mig istället för att ta en promenad.

Jag gick längs strandkanten i drygt en timma. Jag letade snäckor och bara njöt av vädret. När jag skulle ta upp kameran ur väskan, så lade jag armen på väskan och där låg antagligen en insekt, för NÅGOT bet mig och AJ vad ont det gjorde! Jag kände mig lite vimmelkantig först, men det gick över efter en stund.

En kille som hade sett att jag letade snäckor (och som hade följt efter mig en BRA bit) kom fram och gav mig en stor snäcka som han hade hittat. Han hette Aubrey och var från "Houston, Texas". Det hördes. (När han sade "Houston, Texas" hade jag god lust att säga att jag var från "Jönköping, Småland" men jag lät bli.. Amerikanerna hade tillräckligt svårt att skilja på att jag var från Sverige och jobbade i Schweiz. De tyckte att det var samma sak.. Hrrmm..) Han gick omkring med bar överkropp och ringar i bröstvårtorna. Mysigt.. Ringar i bröstvårtorna som är så snyggt! Eller inte!

Han undrade varifrån jag kom och jag lät honom gissa genom att lyssna på min dialekt/brytning. Han gissade på Australien, vilket jag tog som en komplimang. Han sade sedan att han lagt märke till mig för att jag hade så coolt hår. Tillåt mig skratta?!! (Jag hade ganska nyss varit hårmodell och då fått håret färgat i de smakfulla färgerna vitt och lila!)

Nåväl, det var trevligt att hitta någon att prata med, jag var ganska pratsjuk efter att bara umgås med familjen så intensivt.


Roland hade sagt att jag skulle vara redo att åka till restaurangen vid kvart  sex, så jag gick hem och duschade.

Vi åkte ihop med Vanessa och hennes föräldrar till en restaurang som låg direkt på stranden. Jag beställde en kycklingsallad, som var till stor belåtenhet! Servitören var väldigt typiskt amerikansk och kallade oss "guys" hela tiden. På restaurangen hade vi dessutom utsikt över solnedgången. Härligt!

Peter och Roland på väg till restaurangen, som ligger precis bakom "baywatch"-tornet..
image338




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback