Kräsen kräsnare kräsnast och abortspruta till hunden..

Extremt kräsen är vad jag blir när vädret varit så underbart i över en vecka.. Och nu idag, när det "bara" är ca 20 grader, så tycker jag att det är isande kallt (nästan) och håller mig hellre inne. Hade det istället varit frågan om en dag i mars med 20 grader så hade jag suttit ute och njutit av det varma vädret. Och nu sitter man istället här inne och värmer fingrarna mot kaffekoppen (snart i alla fall). Är det inte märkligt?

Höjden av all lycka (inte) inträffade igår när Zelda (vår boxertik som just nu höglöper) var bunden i trädgården utan tillsyn medan vi var inne i lägenheten under ca 45 minuter. När vi tittade ut för att se att allt var bra med henne så befann sig en stor svart rottweilerkorsning i närheten av henne. När vi tittade till snabbt trodde vi först att det var brorsan som kommit oanmäld på besök.. Men hunden var ensam och vi såg rätt snart att det inte var en renrasig rottis.. Då kom ju genast frågorna på rad: exakt VAD har de gjort där ute?, hur länge har han varit där?, vad kommer han ifrån?.
Vi fick genom grannarnas hjälp tag på ägaren som berättade att hunden smitit redan vid lunchtid, och nu var klockan runt 19. Inte särskilt bra alltså. Vi bestämde oss för att ta det säkra före det osäkra och boka tid för abortspruta hos veterinären. Det känns lite väl våghalsigt att hoppas på att inget hänt/att det inte tar sig med valpar.  Som tur var är hanens ägare väldigt tillmötesgående och hjälpsam, och ska betala hälften av avgifterna. Det var faktiskt hon som ringde och fixade allt med veterinären. Men även om summan blir mindre kan man fortfarande göra slut på 650 kr på roligare saker än abortsprutor! Suck!

Kommentarer
Postat av: Victoria

ajajajdå!

2007-06-13 @ 15:36:49
Postat av: Victoria

Åh, va spännande med två hus. Vad är det för hus och vart ligger de?
Jag och Milla har gjort slut :O( för ca 2 veckor sedan...
kram kram

Postat av: Victoria

Hej hej!
Sånt som händer...Det har väl varit på gång ett tag men man har inte riktigt tagit steget eftersom vi ändå faktiskt trivs ihop. Men jag var inte kär längre.Tråkigt!!! Men det är väl så ibland. : (
Hur går det för er annars då? Hade joel fått jobb?
kram

2007-06-17 @ 08:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback