Resedagboken.. Dag 4.

27 Maj 2003


Vaknade först vid 04.30 av att Piero grät och sade "Papi, papi". Jag gick för att se efter vad han ville, och han sa att han ville gå och bada i poolen. Suck. Jag sade att han var tvungen att sova ett tag till, så det gjorde han.


Sabine och Roland skulle spela golf mellan kl 7 och 11, dvs. jag var ensam med barnen under tiden.

Piero vaknade igen vid 20 i 7 och fick då gå upp. Michelle vaknade 10 minuter senare och vi åt frukost tillsammans. Sedan gick vi till stranden i ca 1 timme och byggde sandslott, badade och spelade fotboll. Sedan tyckte jag att det var dags för lite skugga, så vi gick och badade i poolen i ca 1 timma. Piero var som en jojo, hoppade i och ur vattnet hela tiden!

Just det ja, jag måste berätta om min dröm! Jag drömde om att jag träffade Rune (Peppe Nune). (Vi hyrde lillstugan på en bondgård varje sommar när jag var liten.. Rune var bonde på gården..)
I drömmen berättade jag för honom hur mycket somrarna i Öreryd hade betytt för mig vilket han inte hade någon aning om sade han. Han blev glatt överraskad. Sedan frågade jag om jag fick jobba extra där några timmar ibland. "Kommer du fortfarande ihåg hur man gör?" undrade han och det tyckte jag att jag gjorde.

Jag vaknade med en underlig känsla av att jag ville bli mjölkbonde..


Nåväl, föräldrarna kom hem och vi åt lunch. Sedan slocknade jag och sov återigen som en gris mellan kl 13 och 15. När jag vaknade gick familjen till stranden, men jag ville fortfarande inte ha mer sol på ryggen, så jag stannade här vid huset, i en solstol och läste Bilbo på tyska (Bilbo der kleine Hobbit).

Efter ca 1 timma kom de tillbaka och vi badade i poolen ihop. När familjen gick upp stannade jag kvar för att leka av mig lite i vattnet. Det slutade i smärta när jag skulle göra en volt, men ångrade mig och fick ryggplask.

 

På kvällen bar det av till en pizzarestaurang. Där var det en HEL DEL feta amerikaner. (Det kan bero på att de hade en buffé för $6 där man fick äta så mycket sallad, soppa, pizza och dessert som man orkade.) Jag kände mig faktiskt anorektisk i jämförelse med amerikanerna!

Servitrisen kallade mig "honey" hela tiden, vilket vi alla fann mycket lustigt. "What can I get you, honey?", "do you want some more Pepsi, honey?".. Sabine och jag fnissade.

När vi kom hem läste jag ett tag, sedan gav jag mig ut och sprang i solnedgången, vilket återigen avslutades med ett kort bad i havet.

image339
Solnedgång på Anna Maria Island


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback