Resedagboken del 5 och 6

28 Maj 2003


Konstiga drömmar jag börjat få! Inatt var jag kompis med Kelly Osbourne och försökte få med henne på en två-veckors-resa till Marocko.. När jag gick med henne på stan, hoppades jag att någon paparazzi skulle dyka upp för jag tyckte det skulle vara roligt att hamna i tidningen. Hmm?

Idag fick jag "sovmorgon". Barnen vaknade inte förrän halv 8!!

Idag tog vi en tur till ett stort outlet-center (som bestod av ca 40 affärer) i Ellenton. Jag shoppade mycket märkeskläder till hyfsade priser, bl a Tommy Hilfiger, DKNY, Tilt, Hurley och Ralph Lauren. Kändes roligt. Och glamoröst!

På vägen till Ellenton såg jag en delfin som hoppade i havet! (Har hållt utkik efter delfiner varje dag..)


 1 Juni 2003


1: a Juni! Sommaren är här!
Jag har missat att skriva på ett par dagar tyvärr. Nåväl, jag kan kortfattat beskriva dem; varannan dag "jobbar" jag medan Sabine och Roland spelar golf. Då äter vi frukost, efter det går vi till stranden, sen till poolen, äter lunch, sen middagspaus, sen stranden, poolen, klä upp sig lite grann sedan bär det av till någon restaurang Ibland blir det även en löptur efter restaurangen och sen är det sömn som gäller

Jag brukar dock inte följa med familjen till stranden 2 gånger om dagen. Jag tar en promenad eller hittar på något annat. Jag har också läst väldigt mycket i mina olika böcker.


Nåväl, tillbaks till mina konstiga drömmar? För någon natt sedan drömde jag att mina tänder ruttnade och ramlade ut. Det var ganska otäckt. Inatt drömde jag att jag skulle vara med i en musikal (någon julsaga med Nalle Puh) men jag skulle sjunga en potpurri som började med "a kiss on the hand may be quite continental but diamonds are a girl?s best friend".. Hmm.. Sen drömde jag också att jag träffade

Jonas Ljungberg och fick skjuts någonstans av hans mamma. "Vad kul", tänkte jag, "henne har jag inte sett sedan mellanstadiet".. Vilket också stämmer.

Det är märkligt, det där med drömmar..


På förmiddagen idag var vi på stranden. Jag lekte i sanden med barnen, byggde sandslott och en sandsköldpadda, och badade i vågorna. Sedan badade jag lite själv och surfade med på vågorna. Efter att ha fått bikinibyxorna fyllda med sand ett par gånger tyckte jag att det räckte. Vi gick hemåt mot poolen. Jag och Piero var de enda som badade. Sedan var det dags för lunch och efter lunchen läste jag lite Henning Mankell i skuggan på balkongen. Familjen + Beate, Peter och Vanessa åkte till den nordligaste delen av ön för att bada, men jag stannade här. Jag tittade lite på "the real world" på teve, sen ringde Björn och vi pratade drygt en timma. Efteråt gick jag tillbaka till min Mankell-bok.

Familjen kom strax efter 6 och då gjorde jag mig i ordning. Vi åkte (med Beate, Peter och Vanessa) till en mysig restaurang, Mar-Vista, som låg i hamnen på Longboat Key. Jag åt en kycklingrätt med pasta, därtill sallad och bröd. Vi stannade till halv 9, så det blev ingen löpning ikväll..heller.. Kvällen asvlutades med att jag läste lite "In Touch" och "In Style".


Kommentarer
Postat av: Victoria

Hej! Hur står det till med er? Allt väl? =O) Kram kram

2007-06-08 @ 17:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback