Resedagboken del 7.

2 Juni 2003


Märkligt! Jag minns inte vad jag drömde inatt!

Morgonen började med att Piero väckte mig ca 20 i 9 och därefter kröp ner i min säng. Michelle vaknade strax efter, så jag läste en bok för dem. Efter frukosten gick vi ner till stranden och badade i vågorna. Sabine och Roland kom ner till stranden vid 11 ungefär. Vid 12 gick vi till poolen och badade en kort stund innan lunchen. Efter lunchen gick jag till posten och köpte frimärken och postade alla mina vykort. Jag köpte 2 a-post-frimärken och resten "vykortsfrimärken". När jag frågade damen i kassan hur lång tid det skulle ta för vykorten att komma fram svarade hon "lika länge som för a-post-breven". Det tyckte jag var ett dumt svar, men vågade inte fråga hur länge det tar för dem,  för då skulle hon väl svara "lika länge som för vykorten" eller något i den stilen..

Sedan vandrade jag längs stranden bort mot surfshopen och tittade lite där. Det slutade med att jag köpte en keps till Björn och en fotlänk till mig själv. Jag gick hem igen och pratade med Björn i telefon, sen följde jag med Roland och barnen till havet. Roland bad Michelle att smeta in solkräm på hans rygg, men det gjorde hon inte så bra, för han hade en stor vit klick på ryggen. Jag iddes inte säga något utan fnissade konstant för mig själv. Först (innan jag såg resultatet) tänkte jag "vad bra, det ska hon få göra på mig med!", men vid närmre eftertanke gör jag det nog bättre själv. Efter ca en halvtimmes badande gick vi hem, duschade och gjorde oss beredda att åka till restaurangen "Applebees". Jag åt en god (men fet) kycklingrätt. Roland beställde en margeritha men fick två och gav mig den ena. Jag smakade på den och fyyy, så äckligt! Jag kunde inte ens tvinga i mig den för att vara artig! Jag drack mina två Pepsi istället och "råkade glömma bort" margerithan.

image340
Barnen på stranden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback