Musik framkallar minnen..

Förr i världen var jag mycket mer musikintresserad än vad jag är idag. Tyvärr. Jag köpte ganska mycket musik och lyssnade oerhört mycket på musik. Jag kunde inte gå någonstans utan att ha med mig musik. Så döm om min glädje när jag fyllde 21 år i Basel och James hade köpt en MiniDisc åt mig! Nu slapp jag ha med mig en bärbar CD-spelare! Denna MD följde mig överallt...

Idag skulle jag dammsuga, och hämtade då mp3'n för att göra det hela lite roligare.. Den var dessvärre laddad mer enbart lugna låtar, så jag letade fram min "gamla" MD istället. I den satt den disc som var den första som jag spelade in i Basel och därför fick namnet "Basel 1". Jag började lyssna och insåg att jag saknade musiken! Den väckte så oerhört mycket minnen!! Både från gymnasietiden men särskilt från Basel. Just den blandningen som är på den discen är nog den bästa jag någonsin gjort! Därför tänkte jag publicera HELA låtlistan här.. :-) Antagligen oerhört meningslöst vetande för alla, så jag skriver det för min egen skull! :-D

image295
Min glädje och förvåning när jag öppnar paketet med minidiscen i. Den snygga getingutstyrseln hade jag fått av tjejkompisarna, aka grisarna.. Och var tvungen att ha den på mig HELA kvällen. Kul.. :-S Har nog aldrig blivit så fotograferad som då, ha ha!

Här kommer låtarna:
1.  SUGABABES - Run For Cover
2.  KENT - En Himmelsk Drog
3.  RED HOT CHILI PEPPERS - Otherside
4.  LEINY - Escape
5.  EMINEM - Lose Yourself
6.  BOOMKAT - Waisting My Time
7.  KENT - Socker  (Vilken jag och Catta för övrigt hade en fantastiskt snygg dans till! För att hedra den kommer här en bild från Fasnacht på Catta! :-P)

image296
Catta gör en konfetti-ängel!

8.  RED HOT CHILI PEPPERS - By The Way
9.  FOO FIGHTERS - My Hero
10. CRAZY TOWN - Drowning
11. P.O.D - Alive
12. LENNY KRAVITZ - If I Could Fall In Love Again
13. KENT - Gravitation
14. SYSTEM OF A DOWN - Aerials
15. U2 - Beautiful Day  (Som för övrigt är min låt.. Mitt livs themesong.. :-) )
16. RED HOT CHILI PEPPERS - Around The World
17. LEINY - Read Your Mind
18. CHARLES AZNAVOUR - She
19. KENT - Pärlor
20. RED HOT CHILI PEPPERS - Can't Stop
21. COLDPLAY - In My Place
22. EMINEM - 8 Mile
23. GAVIN ROSSDALE - Adrenaline
24. DESTINY'S CHILD - Survivor
25. MOBY - Extreme Ways
27. PUDDLE OF MUDD - Blurry
28. FOO FIGHTERS - Monkeywrench
29. SYSTEM OF A DOWN - Chop Suey
30. MOTORHOMES - For Whom It May Concern
31. SILVERBULLIT - Magnetic City
32. THOMAS RUSIAK - A Whole Lot Of Things
33. QUEENS OF THE STONEAGE - No One Knows
34. ROBBIE WILLIAMS - Let Me Entertain You
35. COLDPLAY - Yellow
36. PLACEBO - Every You Every Me
37. THE VERVE - Catching the Butterfly
38. WEEZER - Island In The Sun
39. LENNY KRAVITZ - Believe In Me
40. SILVERCHAIR - Ana's Song

Ahh härligt.. Då kommer genast minnen som t ex från kvällar som denna:
  image297
Galningen till höger vet ingen vem det är.. Han bara smög sig med in på bilden.. Inne på Route 66.

Det är som sagt härligt vad mycket minnen man kan få genom vissa låtar.. Jag gick och flinade för mig själv när jag dammsög.. Och kom på att jag måste börja komponera ännu ett brev till Catta!!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hehe...visst är det härligt med musik. Jag har ju köpt en "ny" bil som bara har bandspelare i och då har jag letat fram mina gamla blandband! Fantastiskt! Massa härliga minnen som ploppar upp!

Hoppas det funkar den helgen. Hade varit jättekul att få hälsa på er "där uppe" och se hur ni har det :O)

Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback