Vårkänslor..

Det har ju varit så UNDERBART väder de senaste dagarna att det riktigt har kliat i mina "gröna fingrar". Idag tog jag steget fullt ut och köpte lite växter att plantera i rabatten. Första egna rabatten - känns bra! :-)
Det blev 2 krokusar och 3 penséer.

image292 
Jag sitter och planterar.

image293
..och såhär blev resultatet! Synd bara att 2/3 av rabatten fortfarande inte är planterad!


image294
Zelda ville gärna hjälpa till att gräva,  men nöjde sig med att titta på.


Jag måste berätta en rolig anekdot från jobbet idag med.. Jag var på trafiken och hade hastighets-, nykterhets- och körkortskontroller. Jag stannar en äldre dam och ber att få se hennes körkort. Hon visar fram det, liggandes i en plastficka i plånboken. Jag ber henne då att ta ut kortet, varpå kvinnan tutar med bilen, och sedan tar tillbaka plånboken. Jag förstod ingenting och bad henne återigen att ta ut körkortet. "Jasså, TA UT körkortet.. Jag tyckte du bad att jag skulle tut" svarar kvinnan (på värmländska). He he he. Jag skrattade gott inombords.. :-) Dessa värmlänningar!! Denna dialekt är verkligen en sort för sig! B-)

Kommentarer
Postat av: Victoria

HAHAHA...gullig tant =O)

2007-03-29 @ 21:09:07
Postat av: Victoria

Hellu! Erkänn gött med så härligt väder...Jag känner att jag lever upp igen. Börjar blogga mer då också... Lättare också när man fått internet.
är ni lediga 14-15 april? Det är den helgen i april som vi är lediga båda två :O)
Jag har köpt en Nikon D70 (digital systemkamera). Himla spännande men mycket att lära sig...

Ha det så gott!!!
kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback