Berg- och dalbana i humöret!

Igår var allting på sin topp! Zelda mentaltestades och det gick SUPERbra! Helt klart över förväntan och faktiskt över snittet på boxer! Detta gjorde att vi genast började smida planer på valpar och därför tog kontakt med vår förra uppfödare för att höra om hon var intresserad av att hjälpa till och om vi fick ta kullen i hennes kennelnamn.. Hon tyckte det var en jättebra idé, så allting kändes frid och fröjd trots att jag bara sovit 2 timmar under natten. Efter ytterligare 2 timmars sömn var det dags för hundkurs.. Det gick väl sådär, men inget kunda smutsa ner mitt soliga humör..

Idag däremot var humöret inte lika bra.. Jag sov oroligt, eftersom jag var rädd att försova mig.. Det var ju första dagen på ryckarkursen idag så vi skulle vara i Karlstad kl 8. Lagom roligt att gå upp halv 6.. Men, det gick ändå bra och vi började rulla mot Karlstad. Då dyker helt plötsligt ett rådjur upp 5 meter från bilen!! (Tjänstebil dessutom..) Jag lyckas väja så till vida att jag bara kör på bakbenen eller bakdelen på rådjuret som försvinner bort. Lätt chockade fortsätter vi sedan till Karlstad vi blev lite oense om löner och ob.. Med risk för att bli underkänd på ryckarkursen höll jag min mun stängd och pratade med vår egen chef när vi kom tillbaka till norr istället..
Jag var irriterad hela dagen! Tack och lov fick chefen mig på bättre humör och det lossnade ytterligare när jag kom hem.. Men nu ska jag hålla mig borta från alla otäcka rådjur i fortsättningen! Huu!

Kommentarer
Postat av: Veronika & Ellen

GRATTIS än en gång till Godkänt MH. Rådjur är inte roliga håller helt & hållet med!
Kram

2007-05-03 @ 11:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback