Fritt fram för kommentarer!?

Detta inlägg är inte menat att på något sätt vara självupphöjande eller självförringande, det är bara en reflektion av hur det faktiskt är och har varit..

Idag när jag jobbade så ägnade vi oss en liten stund åt trafikkontroller.. I två utav dem fick jag positiva kommentarer om mitt utseende, vilket jag även har fått tidigare. Kommentarer som "du är för snygg för att vara polis", "vad kul att träffa på en snygg polis" etc.. Självklart tycker jag att det är kul att få komplimanger, och folk får hemskt gärna ge mig komplimanger om de nu vill, det är inte det som det handlar om.. Frågan är bara vad det är som gör att folk tycker att det är okej att säga rakt ut till mig vad de tycker om mitt utseende. Är det uniformen som gör det? Det är aldrig någon som kommer fram på stan annars och säger att jag ser bra ut, eller ber att få ta kort på mig (vilket också har hänt ett par gånger!!).

Andra yrkeskategorier då? Ger folk komplimanger till dem? Jag vet inte hur vanligt det är att man säger till t ex banktjänstemannen "vad roligt att bli betjänad av en så snygg bankman.." Det var i alla fall aldrig någon som sa någonting om mitt utseende vare sig när jag jobbade på kyrkogård eller på äldreboende.. Så då kommer frågan: ser jag bättre ut nu eller är det mitt nya yrkesval som gör folk så oblyga!!?? Jag vet ju bara hur jag själv är och JAG skulle ju inte kunna med att kommentera en okänd människas utseende OAVSETT vad den personen jobbar med!
Jag tror det bottnar i att folk (trots allt) tycker att det är lite roligt och spännande med poliser och kul att träffa på en ung tjej som är polis (ja, det finns inte särskilt många här uppe...). Så egentligen är det nog inte så personligt till mig.. Men är det ändå inte märkligt att folk säger vad de tänker och tycker rätt ut?? Eller resonerar jag fel? Jag vet inte! Tacksam för eventuella åsikter!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Du är ju snygg och så tror jag det i kombination med att det är lite häftigt att det är en ung tjej som är polis! Men dom skulle ju inte sagt så om du var ung, kvinnlig polis som var ful ;)
jag fick ofta komplimanger när jag jobbade på lasarettet men dock av gamla gubbar och inga unga snygga killar...hihi =O)Ha det så gott! Och njut av alla komplimanger, det är väl roligt att folk för en gångs skull vågar säga vad de tycker!!!
Att de vågar säga det kanske är att de känner sig lite underlägsna? Vad vet jag...
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback