Ris ena dagen, ros andra..

Idag känner jag helt plötsligt mer förståelse för alla telefonförsäljare som blivit avsnästa och alla parkeringsvakter som ingen gillar.. Jag skulle nämligen skriva parkeringsböter på en bil idag (här finns nämligen inga p-vakter utan det är polisens jobb..) Och ägaren till bilen i fråga kom ut och blev minst sagt otrevlig då han förstod att jag inte tänkte riva boten.. Så jag fick ta emot en del skit och slutklämmen blev "Jag hoppas att du är glad nu när du förstört vår dag". Okej, liiiite överdrivet kanske? Boten var på 300 kr.. Men men.. Jag blev ordentligt lack när det visade sig att jag var tvungen att betala tillbaka i stort sett allt mitt bostadsbidrag som jag fått under en termin.. Men då rör det sig om lite andra summor.. 300 kr tycker jag känns lite som en fis i rymden.. Okej att man blir sur för att man får betala, men det är ju faktiskt den personens fel som missat två skyltar med "förbud att stanna"...
Suck.. Det är väl bara att vänja sig vid utskällnigar.. Det var knappast den sista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback