Så nära en smäll har jag nog aldrig varit..

Igår gjorde jag ett riktigt mastodontpass..Ordinarie arbetstid var 9-19.. Men när vi var på väg mot Torsby och klockan närmade sig 19 sa min kollega (som hade middagsplaner) att vi säkert kommer att åka på något mer jobb, så att vi måste jobba övertid, eftersom det brukar bli övertid när man planerat något efter jobbet. Vi kom iallafall till stationen, ställde in bilen och bytte om. Lagom till att vi skulle gå ut genom dörren fick vi jobb. En försvunnen man. Jag kunde inte annat än att flina åt min kollegas träffsäkerhet! Det var bara att gilla läget, dra på sig uniformen igen och köra ut bilen.. Vi tog en snabb (och välbehövlig) matpaus innan det var dags att åka iväg och leta.. Vi körde runt och letade överallt och ingenstans tills klockan blev 23 och vi inte fick jobba längre.. Det finns ju en 14-timmarsregel som endast för överträdas i "extrema" fall.. Vilket detta inte räknades som, eftersom det fanns en patrull som kunde ta över jobbet efter oss..
9-23.. Ganska saftig dag! Och idag sitter jag barnvakt åt Maja fram tills jag börjar jobba igen kl 16. Pigg som en mört är jag...inte..

Tillbaks till vad jag skrev i rubriken.. Vi körde in en fylla, vars humörsvägningar jag aldrig tidigare upplevt. Jag satt bak med personen i fråga som vid ett tillfälle blev väldigt upprörd (av någon oförklarlig anledning), började skrika och tugga fradga så att jag i stort sett satt och väntade på att det skulle smälla till. (Det kan läggas till att personen varit våldsam tidigare..) Lika fort som upprördheten kommit, försvann den igen och byttes ut i gråt.. Stackars människa! Jag kunde inte annat än att tycka synd om personen.. Och tacka min lyckliga stjärna att jag slapp en blåtira den här gången.. :-)

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hallå!
Hur står det till med er? Är ni nere i våra områden i helgen eller hur blev det?
Annars är allt bra?
Ha det så gott!
Kram

2007-05-26 @ 20:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback